3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

شیزو آبه نخست وزیر سابق جاپان در یک حمله مسلحانه کشته شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بیمارستان در یک جلسه توجیهی اعلام کرد،که نخست‌وزیر سابق حوالی ساعت 12:20 به وقت محلی جاپان به دانشگاه پزشکی نارا منتقل شد و در ساعت 5:03 بعد از ظهر (به وقت محلی) آنکشور درگذشت.

بیمارستان روز جمعه اعلام کرد، شینزو آبه، نخست وزیر سابق جاپان، تقریباً پنج ساعت پس از انتقال به دانشگاه پزشکی نارا پس از اصابت گلوله در جریان مبارزات انتخاباتی، نفس های آخر خود را سپری کرد.

پس از کشته شدن شینزو آبه،یکی از قدرتمندترین و با نفوذترین شخصیت‌ های آنکشور،که روز جمعه در جریان یک سخنرانی مبارزاتی در نارای جاپان هدف قرار گرفت،تسلیت از سراسر جهان سرازیر شد.

این مرد 67 ساله برای مداوا اورژانسی به بیمارستان منتقل شد اما نفس نمی‌کشید و قلبش از کار افتاده بود.

مقامات بیمارستان گفتند که او متعاقباً علیرغم درمان اورژانسی که شامل انتقال خون گسترده بود، مرده بود.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که رابطه ویژه‌ای با آبه داشت، روز شنبه یک روز عزای ملی را به نشانه احترام به شینزو آبه اعلام کرد.

نخست وزیر مودی در توییتر خود نوشت: «به نشانه احترام عمیق ما به نخست وزیر سابق آبه شینزو، عزای ملی یک روزه فردا روز شنبه برگزار می شود.»

نخست وزیر مودی که آبه را “یک دولتمرد برجسته جهانی” و “یک رهبر برجسته” توصیف کرد، گفت که از درگذشت نخست وزیر سابق جاپان “شوکه شده” و “غمگین است”.

من از درگذشت غم انگیز یکی از عزیزترین دوستانم، شینزو آبه، شوکه و غمگین هستم.

او یک دولتمرد برجسته جهانی، یک رهبر برجسته و یک مدیر قابل توجه بود. او زندگی خود را برای بهتر کردن جاپان و جهان وقف کرد.

ندیم زهاوی، وزیر دارایی (مالیه)جدید بریتانیا نیز با تکرار همین احساسات، تسلیت خود را ارسال کرد و گفت که آبه جان خود را در حالی از دست داد که به دنبال هدفی عالی برای تبدیل جهان به مکانی بهتر بود.

زهاوی گفت: «خبر امروز از جاپان دلخراش است. “ما وارد سیاست می شویم تا خدمت کنیم و تلاش کنیم تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.

شینزو آبه جان خود را در دستیابی به این هدف نجیب از دست داده است. باشد که او در آرامش ابدی بخوابد.

‌احسان الله صدیقی

فرحت نیوز