3385C971-4552-44E0-837A-11BBAC582229

درگیری شب گذشته در کابل با کشته شدن ۲ تن و دستگیری ۴ نفر دیگر پایان یافت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،حوالی ساعت ۰۹:۰۰ شب درگیری بین مهاجمان و نیروهای امنیتی (طالبان) در منطقه ی ۳۱۵ در شمال شهر کابل به وقوع پیوسته است.

نوار ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده صدای شلیک های پیهم ادامه دارد،که گفته میشود نوار مربوط به حمله بالای پاسگاه امنیتی انجیرک در سر تپه ی پنجصد فامیلی مربوط به حوزه ۱۵ امنیتی است.

باشنده گان محل در اطراف ساحه یاد شده به فرحت میگویند:که در حدود ۱۵ دقیقه صدای دو انفجار شدید را نیز شنیده اند.

پولیس کابل حاضر نشدند در این مورد با ما صحبت کند،اما یک عضو فعال تویتری طالبان در ریتویتی به فرحت نیوز گفته است؛که نیروهای قطعه خاص جهادی وزارت داخله بالای یک مخفیگاه داعش حمله کردند.

حافظ اسماعیل در ادامه ریتویت نوشته؛که نیروهای جهادی در ساحه ی چهار راهی شهید هنگرا یک مخفیگاه گروه داعش را محاصره کرده و تحت فشار گلوله قرار دارند.

او در ادامه علاوه کرده،که یک تعداد از افراد وابسته به گروه داعش دستگیر،تعدادی کشته و یک تعداد از آنها تحت محاصره ی شدید قرار دارند.

وی تاکید میکند،که در بین دستگیر شده گان تعدادی از افراد خارجی گروه داعش نیز هستند.

در همین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی کل اداره حاکم در تویتی نوشته:که عملیات بالای یک مخفیگاه خوارج اما گروهی مشخص نام نبرده گفته است؛در ساحه ی پنجصد فامیلی دو تن کشته و چهار تن دیگر شان بازداشت شده است.

بگفته ی مجاهد،این افراد برای اعمال تخریبی با مواد منفجره ‌سلاح های مختلف ملبس بودند،که پس از عملیات بدست نیروهای امنیتی اداره حاکم در کابل افتاده است.

این در حالیست که در ماه های پسین گروه داعش بیشترین  عملیات های شان را در کابل متمرکز کرده،که هفته گذشته نیز دو روز متواتر بالای خیمه ی لوی جرگه عملیات های نظامی را انجام دادند.

پیش از تعدادی از آنان بالای درمسال اهل هنود حمله کردند،که در نتیجه آن مکان عبادت این قوم اقلیت افغانستان کاملا تخریب شده است.

اما مسولان مطبوعاتی اداره بل الفعل (طالبان) حضور داعش را در هیچ نقطه ی از افغانستان نمی پزیرد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز