3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

سیمون مانیلی: افغانستان تنها کشوری است که دختران نمی توانند به مکاتب بروند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نزدیک به یک سال از تسلط طالبان بر افغانستان می گذرد.به طرز غم انگیزی، بدترین ترس های ما در مورد تحصیل دختران به حقیقت پیوسته است،اما آموزش تنها راهی نیست که حقوق زنان و دختران به طرز ظالمانه ای محدود شده است.

سیمون مانیلی نماینده دایمی بریتانیا در سازمان ملل متحد میگوید:با وجود تعهدات طالبان مبنی بر اینکه آموزش متوسطه تا 23 مارچ به روی همه باز خواهد شد، بسیاری از مکاتب متوسطه همچنان به روی دختران بسته هستند.

بگفته ی او،افغانستان تنها کشوری است که دختران نمی توانند به مکاتب بروند،من خودم به عنوان پدر سه دختر، آن را دلخراش می دانم.

یک نسل کامل از دختران دسترسی برابر به فرصت‌ها را از دست می‌دهند، امیدها و رویاهایشان از بین رفته، دستاوردهای دهه‌های گذشته به باد رفته است.

زنان و دختران با محدودیت‌های فزاینده‌ای در توانایی کار و سفر مواجه هستند.

زنان بدون محرم نمی توانند از خانه خارج شوند،برخی از آنها در خانه های خود گیر افتاده اند و با خشونت خانگی مواجه می شوند که هیچ راهی برای فرار ندارند.

او می افزاید،که این رنج البته به زنان و دختران محدود نمی شود.

در ماه اگست،طالبان برای همه افغان‌ها عفو عمومی اعلام کرد، اما همچنان گزارش‌های موثقی از شکنجه یا کشته شدن اعضای سابق نیروهای امنیتی دریافت می‌کنیم.

بسیاری از افغان ها، از جمله اقلیت های مذهبی،قومی، و فعالان جامعه مدنی، همچنان با تبعیض، آزار و اذیت و تهدید به مرگ مواجه هستند.

این مدافع حقوق بشر تاکید میکند،که بریتانیا همچنان متعهد به حمایت از مردم افغانستان است.

ما در سال مالی گذشته 286 میلیون پوند به افغانستان کمک کردیم و امسال نیز همین کار را خواهیم کرد.

ما حداقل 50 درصد از این کمک ها را به زنان و دختران اختصاص می دهیم و نیاز فوری به بودجه برای سازمان های زنان را تشخیص می دهیم تا اطمینان حاصل شود که خدمات حیاتی به زنان در سراسر افغانستان ارائه می شود.

ما از طالبان می خواهیم که از حقوق زنان و دختران دفاع کنند. و ما در کنار زنان و دختران افغانستان ایستاده ایم و شجاعت فوق العاده آنها را ستایش می کنیم.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز