3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

استخبارات،۴۰ کارمند سابق اداره ۰۴ را از وظایف شان برکنار کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ریاست استخبارات اداره بل الفعل افغانستان ۴۰ کارمند پیشین این اداره را که از مهارت های مسلکی و تجارب علمی بر خوردار هستند،بدون پرداخت معاش هشت ماهه از وظایف شان برکنار کرده است.

یکی از آنان در پیامی به فرحت نیوز میگوید:کارمندان دولت پیشین که در ادارات مرکزی استخبارات (۰۴) اجرای وظیفه میکردند تعداد چهل نفر از وظایف شان برکنار شدند.

بگفته ی منبع،هر کارمند برکنار شده تجارب کافی در بخش های مربوطه از ده تا سی سال دارد،اما همه  (۴۰) نفر بشکل دسته جمعی از وظایف شان منفک و بجای آنان افراد نزدیک به آمرین جدید که هیچ نوع تجربه ندارد جابجا شده است.

منبع،مسولان ارشد ادارات استخبارات را به تقرری های قومی،خانواده گی،و حتی منطقوی متهم می‌کنند،که بجای آنان تقرر حاصل کرده اند.

منبع تاکید میکند،که این چهل نفر از هشت ماه بدینسو معاشات شانرا نیز نگرفته و بتاریخ ۲ سرطان از اداره ۰۴ رخصت و بی سر نوشت شدند.

منبع با ابراز نگرانی علاوه میکند،زمانی که به ادارات دیگر مراجعه می‌کنند تا در بست های خالی مقرر شوند،اداره مربوط استعلام عدم مسولیت میدهد،اما اداره استخبارات حاضر نیست سوابق انانرا تاید کند.

آنان بابت عدم همکاری ادارات دولتی شاکی هستند،که مشکلات زیادی به وجود آمده است،مبادا که بابت فقر و بیچاره گی با مشکلات جدی تری اقتصادی مواجه شوند.

با پیام های مکرر سخنگوی اداره استخبارات اداره حاکم (طالبان) حاضر نشدند در این مورد از طریق پیام با ما صحبت کند.

این در حالیست،که اداره حاکم در افغانستان بار ها از کارمندان پیشین حکومتی که از افغانستان خارج شدند،خواسته است،تا به کشور بر گردند و زمینه کار بر آنان مساعد است.

در همین حال،مولوی امیر خان متقی، وزیر خارجه اداره حاکم(طالبان) تاکنون چندین بار در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایش به تکرار یادآوری کرده است که بیشتر از نیم میلیون کارمند دولت پیشین افغانستان به کارشان ادامه می‌دهند و تنها در مسندهای سیاسی، تغییرات اندکی ایجاد شده است.

او نیز در ماه دسامبر در کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که برای حمایت از افغانستان در اسلام‌آباد برگزار شده بود، ادعا کرد که طالبان قصد اخراج کارمندان دولت پیشین افغانستان را ندارد و همه می‌توانند بدون نگرانی به کارشان ادامه دهند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز