3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

معترضان افغان در اسلام آباد در ساحه سبز با ممانعت پولیس روبرو شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،تعدادی از مهاجران معترض افغان در اسلام آباد،در جریان بارندگی عصر امروز قصد داخل شدن به ساحه ی سبز را داشتند اما با ممانعت نیروهای ضد شورش مواجه شدند.

پولیس اسلام آباد اعلام کرده است،که معترضان افغان به طور ناگهانی قصد ورود به ساحه ی دیپلوماتیک را داشتند،اما این حرکت آنان در مغایرت با ماده 144 قانون اساسی این کشور محسوب میشود.

در اعلامیه ی پولیس آمده است،که معترضان بزور قصد داخل شدن به ساحه ی سبز(دیپلوماتیک) را داشتند که با واکنش پولیس روبرو شدند،اما مظاهره کننده گان با پولیس از خشونت کار گرفتند.

در بخشی از اعلامیه آمده است،کسانی که این تظاهرات را به خشونت کشیده است،با آنها برخورد قانونی صورت میگیرد و به کمیساریای افغانستان نیز این موضوع شریک خواهد شد.

پولیس از اینکه در این جریان کسی از معترضان بازداشت شده یا نه چیزی نگفته است.

پولیس تاکید میکند،که دو روز پیش روند سر شماری معترضان را آغاز کرده بودند،اما این افراد حاضر نبودند،تا اطلاعات شانرا به پولیس بدهند.

در همین حال،یک عضو این اعتراض در پیامی به فرحت گفت:حرکت مدنی بوده،اما وقتی که تیم معترضان وارد ساحه ی سبز شدند،پولیس اقدام به خشونت کرده و تعدادی را لت و دستگیر‌ کردند.

بگفته ی منبع،پولیس بشمول احمدضیا فیض مشهور به (استاد فیض) را با ۱۱ تن دیگر با خود شان به حوزه پولیس منتقل کردند.

منبع می افزاید،که مکان قبلی معترضان از سوی پولیس به مکان جدید (press club) منتقل شده است.

برخی از مهاجران افغان مقیم در اسلام آباد پایتخت پاکستان در چند ماه اخیر در اعتراض به نا رسایی دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در نزدیک سفارتخانه ها خیمه اعتراضی بر پا کردند.

این معترضان از کمیساریای سازمان ملل و کشورهای مهاجر پزیر خواهان اسکان مجدد هستند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز