3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

رییس تلویزیون ملی آقای موسی محمدی را بحیث کارمند می پزیرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بامداد امروز تصاویر از دست فروشی یک خبرنگار کهنه کار که در جاده های شهر کابل سمبوسه فروشی میکند در رسانه های اجتماعی دست شد که تصاویر آن جهان را تکان داد.

تصاویر موسی محمدی گوینده‌ی پیشین دو رسانه ی تصویری و جدا از این دو شبکه، نزدیک به یک ده در راه آزادی بیان در رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کار کرده‌است،اما اکنون آقای محمدی سمبوسه فروش است.

یکی از نزدیکان او مطلبی را منتشر کرده گفته است،محمدی، نه سرمایه دارد و نه در آمدی،مادر مریض‌اش که ماه‌هاست در بستر مریضی خوابیده، تداوی کند.

او بیشتر از شش ماه می‌شود که به‌ دنبال وظیفه در ادارات و رسانه‌های مختلف  مراجعه کرده،اما پاسخ مثبت دریافت نکرد‌ه‌است.

محمدی حالا برای پیدا کردن لقمه‌ی نان حلال، در جاده های  مختلف شهر کابل سمبوسه فروشی می‌کند، تا بتواند درکنار به دست‌آوردن روزی حلال مصارف تداوی مادرش را نیز برآورده کند.

پس از در حدود ۲۴ ساعت از نشر تصاویر آقای موسی محمدی که در گروپ های خبری و شبکه‌های اجتماعی دست بدست شد رییس رادیو تلویزیون ملی افغانستان از او اعلام حمایت کرده است.

احمدالله وثیق رییس رادیوتلویزیون ملی افغانستان در رشته تویتی گفته است؛اگر آقای محمدی از بی کاری رنج می برد او به عنوان رییس عمومی تلویزیون ملی حاضر است وی را در چوکات این اداره سوق کند.

او تاکید کرده است،که ما به تمام کادر های مسلکی نیازمند هستیم.

این در حالیست،که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان ، ۲۳۱ رسانه در این کشور تعطیل شده و ۶۴۰۰ خبرنگار و همکار رسانه‌‌ها شغل خود را از دست داده‌اند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز