3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

طالبان اجساد کشته شده گان در شهر تالقان را به بسته گان شان نمی دهد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،باشنده گان شهر تالقان مرکز ولایت تخار مدعی هستند،طالبان افرادی را که چندی قبل کشته اند،اجساد آنان را به بسته گان شان نمیدهد.

آنان میگویند،که اجساد کشته شده گان نزد طالبان است و آنان با جمعی از موی ‌سفیدان از چند روز بدینسو تلاش می‌کنند ولی طالبان تا هنوز حاضر نشده اند که جسد‌هارا به خانواده هایشان تسلیم کند و دفن شود.

برخی از شهروندان تالقان گفته اند،که طالبان با کسانی که برای دریافت اجساد بسته گان شان رفته بودند توهین و لت و کوب نیز کرده اند.

با پیام های مکرر انعام الله سمنگانی سخنگوی اداره حاکم(طالبان) حاضر نشد در این مورد بما پاسخ بدهد.

پس منظر.!

این در حالیست که هفته ی گذشته گروهی ۱۱ نفری اعضای داعش که در ساحه ی پروژه ی شرقی شهر تالقان مرکز ولایت تخار جابجا شده بودند مورد شناسایی و حملات نیروهای محلی طالبان قرار گرفتند.

منبع اضافه میکند،که در نتیجه هشت تن از گروه داعش کشته و سه تن دیگر شان بازداشت شدند.

از سوی هم شهروندان ولایت تخار مدعی شده بودند،که افراد کشته شده،سوار یک واسطه نوع هایلکس از آن مسیر در حال عبور بودند که مورد حمله قرار گرفته است.

آنان این درگیری را برای باشنده گان محل که ساحه درگیری ازبیک نشین هستند خطرناک میدانند و میگویند؛که مبادا افراد ملکی محل به بهانه اینکه در جستجوی داعش هستند مورد بازجویی طالبان قرار بگیرند.

در این اواخر پس از حضور طالبان به قدرت گروه های ضد طالبانی در کل افغانستان افزایش یافته اما طالبان همواره تاکید کرده اند:که هیچ گروهی مسلح در برابر اینها تاکنون مقاومت نکرده است.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز