3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

دو تروریست در کشمیر/قلمرو هند از سوی نیروهای امنیتی کشته شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پولیس اعلام کرد روز شنبه دو تروریست در دو درگیری جداگانه با نیروهای امنیتی در مناطق کولگام و پولواما جامو و کشمیر کشته شدند.

پولیس کشمیر در قلمرو هند گفت: با توجه به اطلاعات مشخص مبنی بر حضور یک تروریست در روستای خندی پوره کلگام، عملیات مهار و جستجو توسط نیروهای امنیتی در آنجا آغاز شد.

وی گفت که در جریان این عملیات، با نزدیک شدن گروه جستجو به سمت نقطه مشکوک، تروریست مخفی شده به صورت بی رویه به سمت نیروها امنیتی شلیک کرد که منجر‌به درگیری شد.

بگفته ی سخنگو پولیس،در این رویارویی، یک تروریست به نام راسق احمد گانی، ساکن شوچ کلگام از گروه تروریستی ممنوعه حزب مجاهدین کشته و جسد وی از محل درگیری بیرون آورده شد.

یک مقام ارشد ارتش گفت:در این درگیری یک سرباز نیز زخمی شده و به بیمارستان پایگاه ۹۲ ارتش منتقل شد و وضعیت وی مساعد اعلام شده است.

سخنگوی پولیس گفت که تروریست کشته شده، طبق سوابق مجرمین در چندین پرونده جنایت تروریستی از جمله حمله به نیروهای پولیس/ نیروهای امنیتی و جنایات غیرنظامی دست داشته است.

سلاح و مهمات متخلف شامل یک قبضه تفنگ ۳۰۳ به همراه ۲۳ فشنگ، یک قبضه چآمنه کمری به همراه ۳۱ گلوله، یک نارنجک دستی و غیره از محل درگیری کشف و بدست نیروهای شامل در عملیات افتاده است.

در همین حال، یک تروریست دیگر در درگیری که اواخر ساعات امروز در منطقه پولواما در جنوب کشمیر رخ داد، کشته شد.

بگفته ی سخنگوی پولیس،که درگیری مسلحانه در منطقه درابگام این ولسوالی رخ داده است.

فرحنوش رحیمی

فرحت نیوز