3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

اتحادیه اروپا، برای مقابله با چالش های جرایم مالی و اینترنتی تصمیم گرفت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پارلمان اتحادیه اروپا قبلاً خواستار تقویت آژانس های این اتحادیه از جمله یوروپل برای مقابله با چالش های جرایم مالی و اینترنتی شده بود.

در اولین جلسات عمومی ماه مه و جون، نمایندگان پارلمان اروپا از پیشنهادهایی برای دادن قدرت بیشتر به یوروپل برای مبارزه با جرم و جنایت و تروریسم حمایت کردند.

این به یوروپل اجازه می دهد تا اشتراک اطلاعات را از طریق افزایش همکاری با طرف های خصوصی، پردازش بهتر مجموعه داده های بزرگ و پیچیده و تقویت نقش آژانس در تحقیق و نوآوری برای اجرای قانون بهبود بخشد.

هنگام برخورد با محتوای تروریستی یا سوء استفاده جنسی از کودکان، یوروپل می‌تواند داده‌هایی را از شرکت‌های خصوصی، برای مثال ارائه‌دهندگان ارتباطات، دریافت کند.

در حال حاضر، یوروپل فقط می تواند داده ها را از طرف های خصوصی به صورت غیر مستقیم دریافت کند.

علاوه بر این، اصلاحات برای مقابله با چالش داده های بزرگ، قوانین روشن و مبنای قانونی را برای پردازش مجموعه داده های بزرگ و پیچیده تعیین می کند.

از طریق تحقیق و نوآوری، یوروپل همچنین می‌تواند فناوری‌های جدیدی را برای استفاده مجریان قانون شناسایی کند و آنها را به ابزارهای مدرن فناوری اطلاعات، مانند هوش مصنوعی یا تصمیم‌گیری الگوریتمی مجهز کند.

قوانین جدید همچنین امکان تقویت همکاری با کشورهای غیر اتحادیه اروپا را فراهم می کند، مانند دریافت اطلاعات شخصی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، زیرا جرایم جدی و تروریسم اغلب پیوندهایی فراتر از اتحادیه اروپا دارند.

علاوه بر این، یوروپل می‌تواند پیشنهاد کند که کشورهای عضو هشدارهایی را از کشورهای غیر اتحادیه اروپا درباره مظنونان و مجرمان، به‌ویژه جنگجویان خارجی، به سیستم اطلاعات شینگن (SIS) اضافه کنند.

علاوه بر این، یوروپل و کشورهای اتحادیه اروپا می توانند اطلاعات بیشتری در مورد تحرکات تروریست هایی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند با افسران خط مقدم به اشتراک بگذارند.

پارلمان اتحادیه اروپا خواستار تدابیری برای حفاظت از حقوق اساسی و داده های کاربران از طریق یک چارچوب تقویت شده حفاظت از داده ها شده است.

مسافر

فرحت نیوز