3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

اعضای تیم زنان معترض در کابل شاکی هستند که از سوی طالبان تهدید شدند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،تعدادی از زنان معترض که هفته ی گذشته در خیابان های شهر کابل دست به اعتراض زده بودند،شاکی هستند که طالبان آنان را تهدید کرده است.

ژولیا پارسی،یکی از این دختران در تویتی نوشته؛شرایط زنده گی زنان معترض در افغانستان خیلی سخت و تنگ شده و جامعه جهانی همچنان بی خیال تماشا میکند.

او تاکید کرده است،که پس اعتراض روز یکشنبه هفته ی گذشته طالبان آنها را به حدی تهدید کردند که دختران تیم معترض حتی جرأت دوباره روی خیابان رفتن و صدا بلند کردن علیه طالبان را ندارند.

زنان افغانستان کاملا فراموش شده است.

شعار کار، نان، آزادی؛ در آستانه ده ماهگی حاکمیت طالبان
‏در افغانستان هفته ی گذشته زنان خود جوش معترض افغان دوباره به خیابان های کابل آمدند.

با وجود ممانعت طالبان، زنان معترض در کابل با شعار‌های “عدالت – عدالت، خسته‌ایم از جنایت” “انسانیت، انسانیت – دست بکشید از جهالت” پس اقتدار طالبان به کابل زنان و دختران افغان تیمی را برای حمایت از حقوق اساسی زنان تشکیل دادند.

این حرکت زنان پس از پانزده هم اگست که حکومت اشرف غنی از هم پاشید و سر پرستی افغانستان بدست طالبان افتاد شکل گرفت.و طالبان را به نقض حقوق بشری و اسلامی متهم کردند.

که این حرکت زنان با تند ترین بر خورد ضد تظاهرات از سوی طالبان روبرو شده تعداد زیادی از آنها راهی زندان شدند و مدتی در قید طالبان بودند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز