3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

جاستین ترودو:ما بازار را برای اسلحه های دستی محدود می کنیم

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،دولت فدرال در حال توقف فروش اسلحه در کانادا به عنوان بخشی از قانون جدید است که آن را مهم ترین تلاش برای تغییر قوانین اسلحه در یک نسل می نامد.

این قانون قرار است از اوایل پاییز امسال اجرا شود و از خرید، فروش، انتقال یا واردات اسلحه در هر نقطه از کانادا جلوگیری کند.

نخست وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه در اعلام این تدابیر جدید گفت: به عبارت دیگر، ما بازار را برای اسلحه های دستی محدود می کنیم.

او‌ گفت:که هدف از این اقدام کاهش نرخ فزاینده ثبت اسلحه های دستی جدید در کانادا و مهار خشونت با اسلحه در سراسر کشور است.

تعلیق بخشی از لایحه C-21 است، قانون گسترده ای که روز دوشنبه ارائه شد و همچنین عناصری از آخرین تلاش قانونی دولت – همچنین به عنوان C-21 – برای اصلاح قوانین اسلحه را احیا می کند، که قبل از انتخابات 2021 به تصویب نرسید.

این عناصر شامل؛سلب مجوز سلاح گرم از دست افرادی که در خشونت خانگی یا آزار و اذیت جنایی دخیل هستند، افزایش مجازات برای رسیدگی به قاچاق اسلحه، و قانون جدید «پرچم سرخ» به دادگاه ها این اختیار را می دهد که از افرادی که به عنوان یک خطر در نظر گرفته می شوند، بخواهند اسلحه های خود را تسلیم کنند. .

پایان دادن به فروش اسلحه به افراد در کانادا آخرین تلاش دولت لیبرال برای محدود کردن استفاده از آن سلاح های خاص در کانادا است.

این کشور قبلاً گفته بود که با والیان و سپس شهرداری ها برای تصویب آیین نامه هایی برای ممنوعیت استفاده از اسلحه در مکان های خاص همکاری خواهد کرد.

اما طرفداران کنترل اسلحه از دولت خواسته بودند که به جای اجازه دادن به مجموعه ای از قوانین که به تمایل حوزه های قضایی فردی برای اقدام بستگی دارد، گسترده تر عمل کند و یک ممنوعیت ملی را اجرا کند.

منتقدان استدلال کرده‌اند که جرم‌ داشتن سلاح‌های گرم خریداری شده به‌طور قانونی هیچ مانعی برای توقف خشونت نمی‌کند، زیرا بسیاری از جرایم اسلحه با استفاده از سلاح‌های گرم دزدیده شده یا به‌طور غیرقانونی به دست آمده انجام می‌شوند.

اداره آمار کانادا هفته گذشته در گزارشی در مورد روند جرایم اسلحه اعلام کرد که منبع اسلحه های مورد استفاده در جرایم داده های به راحتی در دسترس نیست.

این گزارش نشان می‌دهد که اسلحه‌های دستی در حدود 75 درصد از سرقت‌های خشونت‌آمیز و 60 درصد از قتل‌ها، سایر تخلفات منجر به مرگ و اقدام به قتل بین سال‌های 2009 تا 2020 دخیل بوده‌اند.

در این گزارش آمده است که در سال 2020، اسلحه های دستی نیز در 54 درصد جرایم جنسی و 51 درصد از جرایم خشونت آمیز ویژه اسلحه گرم دخیل بوده اند.

در این گزارش آمده است که میزان جرایم با اسلحه در سال 2020 در ساسکاچوان، مانیتوبا و قلمروها بالاترین میزان بوده است.

به گفته این سازمان، شهرهایی با بالاترین نسبت جنایات اسلحه عبارتند از: رجینا، برانتفورد، اونت، تورنتو، ساسکاتون، وینیپگ و ویندزور، اونت.

در این گزارش آمده است: «شایان ذکر است که تورنتو نرخ نسبتاً پایینی از جرایم خشونت‌آمیز مرتبط با سلاح گرم داشت، اما این جرایم مرتبط با سلاح گرم نسبت نسبتاً بالایی از تمام جرایم خشونت‌آمیز را تشکیل می‌دهند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز