3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

یک خبرنگار فرانسوی توسط نیروهای امنیتی روس در اوکراین کشته شد

یک خبرنگار فرانسوی توسط نیروهای امنیتی روس در اوکراین کشته شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مسولان امنیتی لوهانسک امروز دوشنبه گزارش داد، روزنامه‌نگار فرانسوی در حین تهیه گزارش از تلاش‌های تخلیه غیرنظامیان در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین بر اثر گلوله باران روسیه کشته شده است.

سرهی هایدایی فرمانده منطقه در یک پست تلگرامی اعلام کرد که تخلیه پس از مرگ فردریک لکلرک-ایمهوف روزنامه نگار فرانسوی متوقف شد.

در این پست تلگرام آمده است: امروز موتر زرهی تخلیه قصد داشت 10 نفر را از منطقه خارج کند که زیر آتش دشمن قرار گرفت.

گلوله‌ها زره موتر را سوراخ کرد، یک روزنامه‌نگار معتبر فرانسوی که در حال تهیه مطالبی در مورد تخلیه بود، یک زخم مرگبار در گردن دریافت کرد.

در این پست آمده است: “ما رسماً تخلیه را متوقف می کنیم.” در این پست تلگرامی چندین عکس گرافیکی از جسد او در حال خوابیدن در جاده و شکسته شدن شیشه ملی بس وجود داشت.

مقامات اوکراینی می گویند:۶۰ نفر که در زیرزمینی یک مکتب پناه برده بودند در پی حمله نظامی روسیه به روستای بیلوگوریوکا در منطقه لوگانسک در شرق اوکراین جان باخته است.

پس منظر.!

این در حالیست،که رسانه‌های اوکراین نیز بتاریخ ۱۳ مارچ به نقل از پولیس آن کشور اعلام کردند که «برنت رناود»، روزنامه نگار آمریکایی در حین پوشش خبری درگیری‌ها در نزدیکی کی‌یف پایتخت اوکراین کشته شده است.

فرمانده پولیس کی‌یف نیروهای روس را مسئول کشته شدن این روزنامه‌نگار آمریکایی دانسته گفته بود: این حادثه در شهر ایربین رخ داد و یک خبرنگار دیگر هم زخمی شده است.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز