3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

تعداد زن‌ها در تحریک ملی اسلامی آزادی افغانستان افزایش یافته است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،افزایش تحرکات ضد طالبانی در کابل ولایات در حال شکل گیری و تقویت صفوف نظامی هستند،و روز به روز این تحرکات فعالیت هایشانرا بیشتر از گذشته منتشر می‌کنند.

خالد عزیز،عضو ارشد تحریک ملی اسلامی آزادی افغانستان به فرحت میگوید:این تحریک پس حضور طالبان و نا پدید شدن تعدادی زیادی از نیروهای امنیتی پیشن بخصوص قطعات خاص ارتش ملی شکل گرفت.

بگفته آقای عزیز،این تحریک از نیروهای امنیتی پیشین که اکثر آنان نیروهای قطعات خاص ارتش ملی هستند در تمام ولایات بشمول پایتخت (شهرکابل) بشکل حملات هدفمند فعالیت می‌کنند.

عزیز گفت؛این تحریک دارای تشکیل منظم و سیستماتیک در بخش های مختلف نظامی فعالیت دارد،که تعدادی کثیری از زنان (نظامیان پیشین قطعات خاص ارتش) هم در این حرکت با آنها یکجاست.

او افزود،که نظر به مشکلات و نبود امکانات کافی نمیتوانند،آمار دقیق از نیروهای امنیتی زن در تحریک آزادی ملی اسلامی را منتشر کنند.

اما تاکید کرد،که فعالیت های آنان در سطح شهر کابل و ولایات نسبت به اوایل کار این تحریک افزایش یافته است.

آقای عزیز،عفوه عمومی از سوی طالبان را بهانه ی برای دستگیری و شناسایی نظامیان پیشین وسیله ی میداند تا این نیروها بخوبی بدست طالبان بی افتد و مورد شکنجه قرار دهند.

این در حالیست،که طالبان پس از ۱۵ اگست زمانی که قدرت کامل را بدست گرفتند اعلام کردند،که پس از این اعمال گذشته ی کارمندان پیشین بخشیده شده و طالبان با هیچ فرد یارگروهی کار ندارد.

اما نیروهای امنیتی آنها بشکلی از اشکال تعدادی از نیروهای امنیتی پیشین را شکنجه،بازداشت ویا هم کشتند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز