3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

گرد و غبار چهره ده شهر ایران را خاکی کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران وضع هوای ایران از شدت بالای گرد و خاک در ۱۰ شعر با منشأ خارجی از کشورهای سوریه و عراق خبر داده است.

صادق ضیایان به رسانه های ایران درباره پیش‌بینی وضعیت گرد و غبارامروز (۲۵ مه) گفته است؛گرد و غبار کماکان در برخی از شهر ‌ها وجود دارد که در قسمتی از این شهر ‌ها غلظت آن کمتر و در برخی از شهر ‌ها نیز با غلظت بالا ادامه دارد.

وی افزود:شهر های تهران، البرز، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان غلظت بالایی از آلودگی هوا را تجربه خواهند کرد ولی در تهران و البرز میزان گرد و غبار نسبتا کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه منشا داخلی گرد و غبار نیز قابل چشم پوشی نیست،گفت: با این حال گرد و غبار موجود در کشور غالبا منشأ خارجی دارد و از کشورهای عراق و سوریه وارد ایران شده است.

ضیاییان در پایان برای کاهش آسیب‌های احتمالی به افراد در این شرایط جوی توصیه کرد: تمامی افراد به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره را تامین و از از پارک کردن موترهایشان در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

کامله

فرحت نیوز