3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

تفنگداران به شمول یک صراف دو تن دیگر را در شهر‌کندز کشتند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،عصر امروز یک صراف و دو مرد دیگر از سوی افراد ناشناس در مربوطات شهر کندز ترور شدند.

منابع محلی در کندز به فرحت تاید کردند،که افراد تفنگدار در سرک هفتم رستاق آباد مربوط به حوزه چهارم پولیس شهر‌ کندز در شمالشرق افغانستان بارز صراف را که میخواست از محل کار بسوی خانه برود مورد شلیک گلوله قرار داده و جان باخته است.

بستگان بارز صراف می‌گویند: که در این حمله این صراف، پسرش و مردی به‌نام محرم جان باخته‌اند.

بگفته ی آنان،بارز در ماه رمضان گذشته نیز هدف انفجار‌ ماین قرار‌گرفته‌بود، اما برادرش زخمی و خودش جان سالم بدر برد.

منبع تاکید میکند،این صراف از چند سال بدینسو از سوی تفنگداران ناشناس زیر فشار بود تا ۲۰ هزار دالر به آنان باج بپردازد و یا کشته خواهد شد.

تاکنون فرد یا گروهی مسولیت این ترور ها  را بر عهده نگرفته و مسولان امنیتی نیز در این مورد ابراز نظر نکرده است.

معلومات جغرافیایی ولایت کندز.!

این ولایت در ۳۶٬۲۲ درجه، ۵۸٬۱۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه عرض البلد شمالی ودر ۶۸٬۶ درجه، ۵۲٬۵ دقیقه و ۱۶ ثانیه طول البلد شرقی واقع است. کندز، ۷۶۶۶٫۷ کیلومتر مربع پهناوری، و ۴۰۵ متر ارتفاع دارد. این ولایت، درحدود ۳۳۷ کیلومتری شمال شهر کابل موقعیت دارد و در جنوب دریای آمو واقع بوده که در شرق آن ولایت تخار، در جنوب آن ولایت بغلان و در غرب آن ولایت سمنگان واقع است.

کندز، دارای زمین‌های حاصلخیز، دو دریای بزرگ، یک میدان هوایی و یک بندرتجارتی به نام شیرخان بندر می‌باشد. این ولایت ۲۷۰ کیلومتر با تاجکستان سرحد داشته و دریای آمو بین تاجکستان و کندز قرار گرفته‌است.

کندز، در بهار آب و هوای گوارا؛ اما در تابستان گرمای شدید و در زمستان سرمای خشک دارد. ولی آب و هوا در تابستان، در برخی ولسوالی‌هایی که دارای درختان و جنگلات است، نسبتاً خوب می‌باشد.

مسافر

فرحت نیوز