3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

دولت ایران آواز خوانی و نوازنده گی زنان را در سه ولایت منع کردند

به گزارش آژانس خبری‌بین المللی فرحت، دولت ایران در بخشی از شهر مشهد کنسرت مشترک زنان و مردان که قرار بود برگزار شود به آواز خوان و نوازنده گان زن اجازه اجرا را ندادند.

در مشهد مرکز ولایت خراسان رضوی ایران که آرامگاه امام هشتم شیعیان یک شهر مذهبی است آواز خوانی و نوازندگی زنان را ممنوع اعلام کرده اند.

یک نوار ویدیویی که بدست فرحت نیوز رسیده،یک گروپی از آواز خوانان و نوازنده گان مرد و زن است،که  قصد اجرای کنسرت داشتند،اما با ممانعت حکومت روبرو میشود زنان گروپ بجای عدم حضور در صحنه حاضر میشوند ولی نه آواز میخوانند و نه موسیقی می نوازند.

تیم زنان گروپ در پشت صحنه حضور آرام دارند،تنها مردان برنامه اجرا می کنند.

یک شهروند ایرانی از طریق پیام واتسپ به فرحت میگوید:حکومت ایران در سه ولایت مشهد،قم و اصفهان خوانندگی و موسیقی برای زنان را اجازه نمی دهند.

زنان خواننده و نوازندهای تیمی در گروپ شان شرکت می کنند،اما نمی خوانند و نمی نوازند.

به پرسشی که دولت حاکم افغانستان (طالبان) سختگیر هستند یا دولت آخوندی ایران؟ گفت:آخوندهای ایران در همه کارها نسبت به طالبان سختگیر هستند ولی ملت ایران نسبت به ملت افغانستان پیشرفته بوده آخوندها نتوانستند آنطور که دلشان میخواهد عمل کنند.

در این صحنه خانم ها پیام قوی دادند و در جمع گروپ موسیقی شان شرکت کردند،اما بدون آواز خوانی و نوازندگی این صحنه معانی و پیام های زیادی را نمایانگر است.

دولت حاکم (طالبان) در افغانستان همانند دولت اخوندی ایران قوانین سختگیرانه ی را به شهروندان بخصوص زنان وضع کرده است.

اکثر افغان‌های که در ایران عمر سپری کردند،قوانین وضعی طالبان را کاپی عملکرد دولت آخوندی ایران میدانند.

طالبان با وضع قوانین بر شهروندان افغان نشر و پخش موسیقی،بخصوص به آواز زنان در رسانه ها،رو پوش یا چادری برای زنان،گشت و گزار بدون محرم شرعی از قوانین تازه آنان است که بالای شهروندان افغان وضع کرده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز