3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ایران با بازداشت پناهحویان افغان،بد رفتاری کرده از آنان رشوه میگیرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،ایران در حدود بیش چهار هزار شهروند افغان را برای اخذ یک میلیون تومان ایرانی در زاهدان گروگان گرفته و به انان نان و آب نیز نمیدهد.

صدای جوانی که بدسترس رسانه ها قرار گرفته،به سران و‌مقامات افغان خطاب کردند،که اگر مسلمان هستید به داد جوانان تان در زاهدان ایران برسید،که ۴۸ ساعت است نه نان خورده اند و نه آب نوشیده اند.

آنان تاکید دارند،که افغان ها را بخاطر رد و مرز کنند بازداشت کرده،اما ضمن اینکه هر آنچه نزد خود داشتند را پولیس ایران گرفته با آنهم مبلغ یک میلیون تومان تقاضای اضافی دارند.

بگفته ی ثبت کننده نوار،در بیست و چهار ساعت فقط آب شور  به آنان داده و دیگر هیچ چیزی برای بازداشت شده گان نداده است،کسانی هم در بین بازداشت شده گان وجود دارد،که در حدود بیست روز میشود در بند هستند.

این درحالیست،که در حدود ده ماه پیش زمانی که نظام جمهوریت سقوط کرد،اکثرا کارمندان دولتی به کشور های همسایه بخصوص به ایران و پاکستان پناه بردند.

اما دولت ایران بر خلاف قوانین پناهنده گی بازداشت و برگشتاندن اجباری افغان ها را به افغانستان آغاز کرده است.

چندی قبل نیز موارد بازداشت ‌ها،لت کوب و حتی قتل افغان‌ها توسط نیروهای ایرانی از سوی رسانه ها بازتاب گسترده ی داشت،اما متاسفانه به آن توجه صورت نگرفته،این وضعیت ادامه دارد.

شبکه های جاسوسی ایران در لباس نهاد های فرهنگی نشر تصاویر و ویدیوهای منتشره را از ظلم نظامیان ایران به مهاجران افغان را به سوریه و کشور های دیگر متعلق دانستند و به در سفارت ایران در کابل گل گزاری کردند.

خواستم واکنش مقامات حکومت حاکم(طالبان) را در خصوص این موضوع داشته باشیم با پیام های از طریق واتسپ حاضر نشدند در این مورد با ما صحبت کنند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز