3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

طالبان محلی،بخاطر زنان بی محرم دوکانداران را در شهر‌زرنج لت و کوب کردند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شهروندان ولایت نمیروز در غرب افغانستان از هجوم گروه جنگی حکومت محلی این ولایت بالای فروشگاه های لباس زنانه و لت و کوب فروشنده گان خبر داده است.

منبع که خودش شاهد صحنه بوده به فرحت نیوز میگوید:طالبان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از چاشت امروز «16 ثور» بالای بزرگترین مارکیت خرید و فروش لباس های زنانه در شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز هجوم آورده فروشگاه های آنان را بسته است.

این گواه علاوه میکند،که طالبان عده ای از فروشنده گان را مبنی بر اینکه زنان بی حجاب به دکان های شان داخل شده اند ، را لت و کوب کرده و دوکان های شانرا نیز بسته کردند.

بگفته ی این گواه رویداد،آنان زنان را نیز با تهدید و خشم از مارکیت بیرون کردند،وحشت حادثه باعث مسدود شدن تمام بازار گردید و کسبه کاران به رسم اعتراض بازار را بستند و به در والی ولایت رفتند.

فهیمه یکی دیگر‌از‌ گواهان به فرحت میگوید:دوکاندار به من گفت هرخریدی دارید امروز خرید کنید شاید تا فردا همه بازار را بسته کنند”.

خانم کریمه گواهی دیگر،که برای خرید مراسم عروسی شان بازار رفته بود میگوید؛وقتی ما رفتیم دوکاندار کفش فروش گفت شما داخل مارکیت رفتید گفتم نه گفت:داخل مارکیت دوکاندارا را لت و کوب کردند که زنها را بدون محرم نگذارید داخل دوکانهای تان بیاید.

عاطفه یکی از دختر خانم هایی که برای خرید لوازم آرایشی داخل دکان حضور داشت میگوید : “طالبان امدند و به دکانداران گفتند شما حق ندارید با زنان صحبت کنید زنان بدون محرم را به دکان های خود اجازه ندهید که مرتکب گناه میشوید “.

مردم محل میگویند؛طالبان حق ندارند به بهانه های مختلف موجب آزار و اذیت شهروندان شده و لقمه نانی را از دهن شان بگیرند.

تاکنون مسولین محلی و دولت حاکم در کابل در این مورد جزیات و یا واکنش نشان نداده است.

این در حالیست،که وزارت امربالمعروف حکومت حاکم(طالبان) با نشر خبرنامه ی از رسانه ها خواسته تا فردا در یک کنفرانس مهم که گفته میشود تصمیم مهم آن اداره آن اداره در خصوص حجاب به زنان است اشتراک داشته باشند.

اما جزیاتی بیشتر در این مورد به رسانه شریک نشده است.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز