3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

نصیر احمدفایق نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل با همتای هندی اش دیدار کرد

‏به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نصیر احمد فایق نماینده ی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد امروز با نماینده دایمی هند در مقر آن سازمان برای حل مشکلات دانشجویان افغان در هند دیدار کرده است.

نصیراحمد فایق میگوید:در این دیدار بالای حل مشکل گذرنامه ی ۲۵۰۰ دانشجوی افغان در هند که از سقوط کابل تا کنون نتوانسته اند بنابر عدم دریافت ویزه به هند سفر نمایند و دروس شانرا آغاز کنند،صحبت کرده است.

این مقام ارشد دیپلوماتیک افغانستان می افزاید،که پس از این دیدارنامه ای مشترک را که به نمایندگی از تمام محصلین نگاشته شد بود، رسما به وی تسلیم نموده تقاضای همکاری و توجه مقامات مربوطه حکومت هند را برای رفع این معضل نموده است.

آقای فایق اضافه میکند،که همتای هندی اش وعده سپرد تا این موضوع را با دهلی شریک و در زمینه همکاری خواهد نمود.

این در حالیست،که پس از تصرف قدرت توسط طالبان، حدود دو هزار پنجصد دانشجوی افغان که بورسیه تحصیلی هندوستان را دارند در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند و نمی‌توانند به هندوستان بروند.

دانشجویان افغان که در هندوستان مصروف تحصیل بودند و به دلیل بیماری کرونا و تعطیلات تابستانی پیش از تصرف قدرت توسط طالبان به کشورشان برگشته بودند،هشت ماه است که تلاش می‌کنند به دروس خود حاضر شوند،اما موفق نمی‌شوند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز