3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

رهبر حاکم در افغانستان:ما در افغانستان به همه حقوق شرعی مردان و زنان احترام داریم

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رهبری ارشد حکومت حاکم در افغانستان مدعی است،که افغان ها در مقایسه با بیست سال اخیر، اکنون از حقوق اساسی شان بیشتر از پیش بر خبردار شدند، از آن نمی توان چشم پوشی کرد.

ملا هیبت الله رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر گفته است؛ما در افغانستان به همه حقوق شرعی مردان و زنان احترام داریم و خود را به آن متعهد می دانیم.

کسی در این مورد نگران نباشد و نه هم این موضوع بشری و عاطفی را برای اهداف سیاسی خود، به عنوان ابزار به کار ببرد.

او می افزاید،افغان ها در مقایسه با بیست سال اخیر، اکنون از حقوق اساسی شان، مثلا حق زندگی، امنیت و حیثیت، بیشتر برخوردارند، که نمی توان ازان چشم پوشید.

او اضافه میکند،که امارت اسلامی افغانستان بخاطر قوت بخشیدن جریان تعلیم و تربیه دست به کار است، بخاطر ترویج تعلیمات دینی و عصری در اطراف و اکناف دور دست کشور مکاتب و مدارست را افتتاح نموده و فضای مناسب امنیت را برای پیشبرد تعلیم فراهم کرده است.

این مقام ارشد حکومت حاکم تاکید میکند،به گامهای دیگر نیز در این راستا متعهد است، زیرا تعلیم و تربیه ذریعه نجات هموطنان ما بوده و راه اساسی رفاه و پیشرفت می باشد.

این در حالیست،که مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم بروی دختران دانش آموز بسته و آنان اجازه رفتن به مکاتب را در سراسر افغانستان ندارند.

همینطور دانشجویان دانشگاهای دولتی و خصوصی،کارمندان ادارات دولتی و خصوصی با وضع محدودیت های شدید از سوی حکومت سر پرست افغانستان اکثرا خانه نشین شده است.

فوزیه صدیقی
فرحت نیوز