3183382F-4EE7-49E9-9C41-52A4B8B7F81E

تقویت مشارکت استراتژیک بین شورای اروپا و اتحادیه اروپا

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پارلمان اتحادیه اروپا و شورای اروپا در چارچوب تجاوز روسیه به اوکراین و حذف آن از شورای اروپا، PACE بر اهمیت تقویت مشارکت استراتژیک بین شورای اروپا و اتحادیه اروپا، «بر اساس ارزش‌های مشترک و تعهد آنها به ارتقای صلح و ثبات تأکید کرد.در قاره اروپا و حمایت از چندجانبه گرایی در سراسر جهان».

PACE یادآور شد که لازم‌الاجرا شدن معاهده لیسبون در سال 2009، با قرار دادن احترام به حاکمیت قانون و حقوق بشر – وظیفه اصلی شورای اروپا – در خط مقدم سیاست‌های اتحادیه اروپا، فرصت‌های بیشتری برای همکاری بین آنها ایجاد کرده است.

دو سازمان با تصویب قطعنامه‌ای بر اساس گزارش Titus Corlăţean (رومانی، SOC)، اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا گفت‌وگوی سیاسی، هم‌افزایی و مشاوره فنی با شورای اروپا در مورد مسائل امنیت دموکراتیک و حاکمیت قانون را تقویت کند و از آن اجتناب کند.

تکرار فعالیت ها و ظهور استانداردهای قانونی متفاوت در اروپا.

نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا را تشویق کردند تا مذاکرات برای الحاق خود به کنوانسیون اروپایی حقوق بشر را دنبال کند، که “همبستگی بین قوانین اتحادیه اروپا و سیستم کنوانسیون را تضمین می کند و به یک فضای قانونی واحد منجر می شود”.

مجمع همچنین از پارلمان اروپا خواست تا هماهنگی با PACE را در زمینه هایی مانند: ترویج صلح و امنیت در اروپا، دیپلماسی پارلمانی در حمایت از چندجانبه گرایی، معکوس کردن عقب نشینی دموکراسی و جلوگیری از تهدیدات علیه حاکمیت قانون تشدید کند.

در نهایت، PACE توصیه کرد که کمیته وزیران “سازماندهی چهارمین اجلاس سران کشورها و دولت های کشورهای عضو شورای اروپا، همراه با نمایندگان اتحادیه اروپا” را در نظر بگیرد تا مجدداً ارتباط شورای اروپا به عنوان سازمان تایید شود. ترویج دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز