EDE335AD-A008-41B0-BC9B-7D0123A4D608

افغان‌های گیرمانده در پاکستان تا تاریخ ۲۹ اپریل اجازه دارند آن کشو را ترک کنند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،دولت پاکستان اعلام کرده افغان‌هایی که گذرنامه یا شناسنامه دارند می‌توانند تا پنج روز دیگر خاک پاکستان را ترک کنند و به کشورشان بازگردند.

محمد صادق خان، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، امروز دوشنبه در توئیتی نوشت شهروندان افغانستانی که شناسنامه یا گذرنامه معتبر دارند می‌توانند تا تاریخ ۲۹‬ اپریل پاکستان را ترک کنند و به کشورشان بازگردند.

در ادامه ی تویت آمده،تمام کسانی که می‌خواهند به خانه‌های‌شان بازگردند باید تا تاریخ تعیین شده از راه «تورخم» پاکستان را ترک کنند.

سفارت افغانستان در پاکستان نیز که در کنترل طالبان است اعلام کرده افغان‌هایی که بدون مدارک در پاکستان گیر کرده‌اند تا چند روز دیگر می‌توانند با شناسنامه وارد افغانستان شوند.

در چند ماه اخیر، به ویژه پس از به قدرت رسیدن طالبان در کابل، شمار زیادی از شهروندان افغانستان به کشورهای همسایه به ویژه به پاکستان مهاجرت کردند.

بسیاری از این شهروندان با اجازه دولت پاکستان، بدون ویزا و حتی گذرنامه وارد این کشور شدند، اما اکنون اسلام‌آباد دیگر اجازه نمی‌دهد کسی بدون ویزا و گذرنامه معتبر در این کشور بماند.

مسافر

فرحت نیوز