F6186D2E-DF8C-46F1-ADB3-BE1733C7B7FF

اتحادیه ی اروپا هدف قرار دادن اماکن مذهبی نقض قوانین بین المللی است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،اتحادیه ی اروپا در واکنش به حملات اخیر بالای افراد ملکی بر به دادگاه کشاندن عاملان اصلی این حملات تروریستی تاکید کرده است.

در اعلامیه ی این اتحادیه آمده،باید عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی را پاسخگو کنیم و آنها را به دست عدالت بسپاریم.

حملات شنیع دیروز در افغانستان، از جمله بر مساجد،که جان تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان را گرفت و حملات روز قبل آن که عمداً جامعه شیعیان و به‌ویژه قوم هزاره را هدف قرار دادند،خود را در غم آنان شریک میدانیم.

این سازمان تاکید کرده است،که هدف قرار دادن اماکن مذهبی نقض قوانین بین المللی است.

و این یکی دیگری از موارد نقض حقوق بشر و آزادی های اساسی و جنایت در دین مقدس اسلام است.

همچنین خطر دامن زدن به خشونت و بی ثباتی بیشتر در افغانستان را به همراه دارد، جایی که مردم افغانستان به اندازه کافی آسیب دیده اند و همچنین می تواند بی ثباتی در منطقه ایجاد کند.

اتحادیه اروپا مجدداً از مقامات حاکم در افغانستان خواسته است،که امنیت همه شهروندان افغان را تضمین کنند،و اطلاعات کامل را در مورد چگونه گی این حملات و تحقیقات آنها فاش کنند و مسئولین را پس از طی مراحل قانونی مورد بازخواست قرار دهند.

همه شهروندان افغانستان، از جمله اقلیت های قومی و مذهبی، شایسته زندگی در امنیت و با رعایت کامل حقوق بشر و آزادی های اساسی خود هستند.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز