D9014D51-6733-446E-98AC-24D4E850A3DC

شورای امنیت سازمان ملل حملات اخیر در افغانستان را محکوم کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شورای امنیت سازمان ملل متحد در واکنش به حملات اخیر بالای افراد ملکی بر به دادگاه کشاندن عاملان اصلی این حملات تروریستی تاکید کرده است.

این هفته، شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت حملات تروریستی در افغانستان را محکوم کرده است.

در اعلامیه ی این سازمان آمده،مه باید عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی را پاسخگو کنیم و آنها را به دست عدالت بسپاریم.

همچنان اعضای شورای امنیت آموزش برای همه افغان ها و سهم آن در دستیابی به صلح و امنیت تاکید کردند و نگرانی شدید خود را در مورد پیامدهای مهم حملات علیه مکاتب بر امنیت دانش آموزان و توانایی آنها برای برخورداری از حقوقشان ابراز کردند.

اعضای این شورا از همه کشورهای عضو خواستند مطابق با تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت مربوطه همکاری فعالی با کلیه مقامات ذیربط در این زمینه داشته باشند.

شورای امنیت بار دیگر تاکید کرد که هر نوع تروریسم بدون توجه به انگیزه آنها در هر کجا و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد، جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است.

حقوق بین الملل از جمله حقوق بشر، قوانین بین المللی پناهندگان و حقوق بین المللی بشردوستانه تهدیدات علیه صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی است.

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز