74D2BA13-F403-45C7-81DA-7A526B08ACF4

یونسکو:تحصیل در مکان امن یک حق بی قید و شرط است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،حملات تروریستی امروز سه شنبه که دو نهاد علمی اهل شعیه افغانستان را در غرب کابل هدف گرفت،دها کشته و زخمی بجا ماند،و با واکنش های تند داخلی و بین المللی روبرو شده است.

حامد کرزی رییس جمهور باز نشسته ی افغانستان لحظات پس از حمله بالای مکتب عبدالرحیم شهید و نهاد آموزشی ممتاز در ساحات دشت برچی کابل با واکنش تندی این حملات را بزدلانه و جنابت ضد بشری گفته است.

دوکتور عبدالله عبدالله،رییس پیشین شورای عالی مصالحه ی ملی نیز با نشر اعلامیه ی گفته است؛با تأسف اطلاع یافتیم که در نتیجه یک انفجار در مرکز تعلیمی ممتاز و دو انفجار در لیسه عبدالرحیم شهید، هنگامی که شاگردان در حال بیرون شدن از بزرگترین مکتب کشور بودند، تعدادی از شاگردان شهید و شماری زخمی شدند.

حملات تروریستی امروز را که بیشترین قربانیان آن دانش‌اموزان هستند با شدید ترین الفاظ تقبیح نموده و این کشتار قساوت بار را کار دشمنان صلح و ترقی کشور می‌دانیم.

یونسکو یا اداره حمایت از تعلیم و تربیه سازمان ملل متحد میگوید:حمله به یک لیسه و مرکز آموزشی در منطقه دشت برچی کابل را شدیدا محکوم می‌کنم.

این اداره جهانی در تویتی گفته است؛تحصیل در مکان امن یک حق بی قید و شرط است.

همین طور وزارت خارجه ی ایران:کوردلان تکفیری باردیگر جنایت کردند و خاک افغانستان را به خون نونهالان بی‌گناه آغشته کردند. این حرامیان ضددین، حرمت ماه رمضان را نیز نگاه نداشتند.

‏ضمن محکوم‌کردن این حملات،از مقامات مسئول افغانستان خواسته است،که عاملین این اقدام تروریستی را شناسایی و مجازات کنند.

این واکنش ها در حالی جهانی میشود،که امروز سه شنبه مهاجمان بالای یک مرکز آموزشی و یک مکتب در غرب کابل که عمدتا شعیه نشین هستند حمله کردند،که در نتیجه ی آن دها تن از دانش اموزان کشته و زخمی شدند.

تاکنون فرد یا گروهی مسولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز