B4F563D2-E764-4FE7-A9C6-D2AF740D7C94

پاکستان:دولت افغانستان باید مرزهای دو کشور تامین کند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مقامات پاکستان پس از حملات گسترده به خاک افغانستان از افزایش حوادث هدف قرار دادن نیروهای امنیتی ان کشور از افغانستان ابراز نگرانی عمیق کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفته است؛که پاکستان بارها از دولت افغانستان خواسته تا امنیت منطقه مرزی را تامین کند اما تروریست ها همچنان از خاک افغانستان برای عملیات در داخل پاکستان استفاده می کنند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، در چند روز گذشته، تعداد حوادثی که نیروهای امنیتی را در منطقه مرزی پاکستان از افغانستان هدف قرار می دهند، افزایش یافته است، گروه های تروریستی دیگر از جمله تحریک طالبان پاکستان به پسته های امنیتی پاکستان حمله می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه می گوید:که در 14 اپریل 7 سرباز پاکستانی توسط تروریست های افغانستانی در وزیرستان شمالی کشته شدند،پاکستان استفاده از خاک افغانستان برای تروریسم را به شدت محکوم می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه از افغانستان خواست تا در برابر دست اندرکاران فعالیت های تروریستی در پاکستان و تامین امنیت منطقه مرزی پاکستان و افغانستان به شدت اقدام کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنان تاکید کرد که پاکستان ضمن تاکید مجدد بر احترام افغانستان به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی، به همکاری با دولت افغانستان برای تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها ادامه خواهد داد.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز