61B5A55F-C62E-447F-8549-9F24A870B974

در حمله هوایی پاکستان در افغانستان دستکم۳۰ تن کشته و زخمی شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شب گذشته نظامیان پاکستانی بالای خاک افغانستان در جنوب و شرق این کشور از راه هوا و زمین حملات گسترده و خونین داشتند.

هواپیماهای جنگی پاکستان،شب هنگام در روستاهای‏«مندته»، «امیر سپر»، «پڅې میلې» و «شکوڼي» در ولسوالی سپیره ولایت خوست بمباردمان کردند و شماری زیادی از باشنده گان ولایت خوست کشته و زخمی شدند.

یک منبع که خود گواه رویداد است به فرحت میگوید:کشته و زخمی شده گان شامل زنان،کودکان و مردانی هستند،که همه شان افراد غیر نظامی بودند.

در همین حال همزمان جنگنده های پاکستان شب هنگام بالای مناطقی از ولایت کنر در شرق افغانستان بمباران کرده که در نتیجه آن تعداد زیادی از افراد ملکی که آمار آن تاکنون مشخص نشده کشته و زخمی شدند.

بعد از حملات پاکستان به ولایت های خوست و کنر دولت حاکم در افغانستان گفته است؛که امروز سفیر پاکستان مقیم کابل به وزارت امور خارجه احضار شد.

‏اعلامیه ی که از آدرس وزارت خارجه افغانستان منتشر شده گفته است:در این نشست در کنار مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه،ملا شیرین آخوند معاون وزیر دفاع نیز حضور داشت.

جانب افغانستان حملات اخیر پاکستان بر ولایت خوست و کنر را محکوم کرد و روی جلوگیری از تکرار آن تأکید نمودند.

آقای متقی گفته است،که باید از تمام تخطی‌های نظامی به‌شمول حملات خوست و کنر جلوگیری شود زیرا این‌گونه اعمال باعث وخامت روابط میان دو کشور می‌شود و به جوانب مغرض اجازه می‌دهد تا از چنین وضعیت سوء استفاده کنند که منجر به عواقب نامطلوب می‌شود.

در پایان، برای سفیر پاکستان اعتراض‌نامه‌ای داده شد تا به رهبران خود ارائه کند.

این حملات پاکستانی بار اول نیست که بالای خاک افغانستان صورت می‌گیرد،بلکه چندین بار دیگر نیز این چنین حملات صورت گرفته بود،اما اینبار وسعیتر از گذشته انجام شده است.

آگاهان امور،حملات نظامی پاکستان به خاک افغانستان را انتقام گیری از کشته شدن هشت سرباز ارتش پاکستان از سوی طالبان ان کشور در وزیرستان شمالی میدانند.

هفته ی گذشته طالبان،آن کشور در مقابله با نیروهای امنیتی پاکستان هشت سرزبار آن کشور را کشتند.

مسافر

فرحت نیوز