0EC5DFC7-840F-450E-85B2-0AF23D3A6D64

افغانستان:کشورهای اسلامی برای جلوگیری از جنایات اسرائیل گام های عملی بردارند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،حمله روز گذشته نظامیان اسراییل بالای عبادت گاه مسلمانان در فلسطین که منجر به زخمی شدن دستکم ۶۷ نفر شد با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

وزارت خارجه ی حکومت سر پرست افغانستان نیز یکی از منتقدین این حمله،که گفته است؛ا.ا.خشونت‌ها از جانب اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی در مسجد الاقصی، اولین قبلهٔ مسلمانان را به شدت محکوم می کند.

‏اعلامیه ی که از سوی وزارت خارجه ی حکومت برحال افغانستان منتشر شده گفته است:ما از جامعهٔ جهانی، به ویژه کشورهای اسلامی میخواهیم که برای احیای حقوق ‌بشری فلسطینی ها و جلوگیری از جنایات اسرائیل گام های عملی بردارند.

در تیر اندازی سربازان اسراییلی بر مسجد الاقصی ۶۷ نفر زخمی شد

این در حالیست،که بامداد روز جمعه نیروهای اسرائیلی به سمت نمازگزاران داخل مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی گاز اشک‌آور و نارنجک‌های شوک‌آور شلیک کرده‌اند.

کمیته ی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در نتیجه این حمله ۶۷ مجروح را به بیمارستان ها منتقل کرده است.

هجوم به سومین مکان مقدس اسلام باعث درگیری های خشونت آمیز بین سربازان اسرائیلی و فلسطینی ها شد.

سال گذشته، خشونت های مشابه توسط سربازان اسرائیلی و شهرک نشینان غیرقانونی در مسجد الاقصی باعث حمله ویرانگر 11 روزه اسرائیل به غزه محاصره شد که منجر به کشته شدن بیش از 250 فلسطینی در غزه و 13 نفر در اسرائیل شد.

حدود 700000 شهرک نشین یهودی اکنون در هر دو منطقه زندگی می کنند،در شهرک هایی که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شوند.

احسان الله صدیقی
فرحت نیوز