FD0C5914-62CE-49DA-9DA6-91D8D78E33B6

در تیر اندازی سربازان اسراییلی بر مسجد الاقصی ۶۷ نفر زخمی شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،رسانه‌های محلی گزارش دادند که نیروهای اسرائیلی به سمت نمازگزاران داخل مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی گاز اشک‌آور و نارنجک‌های شوک‌آور شلیک کرده‌اند.

کمیته ی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که 67 مجروح را بامداد امروز جمعه به بیمارستان ها منتقل شده است.

ویدئوهایی که فلسطینیان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند نشان می دهد که نیروهای اسرائیلی در حالی که نمازگزاران برای اقامه نماز صبح جمع شده بودند به مسجد یورش بردند.

هجوم به سومین مکان مقدس اسلام باعث درگیری های خشونت آمیز بین سربازان اسرائیلی و فلسطینی ها شد.

تشدید خشونت ها در ماه مبارک رمضان و پیش از آغاز جشنواره یهودی عید فصح رخ می دهد، همپوشانی که می تواند تنش ها را در اطراف مکان های مقدس در شهر قدیمی اورشلیم افزایش دهد.

سال گذشته، خشونت های مشابه توسط سربازان اسرائیلی و شهرک نشینان غیرقانونی در مسجد الاقصی باعث حمله ویرانگر 11 روزه اسرائیل به غزه محاصره شد که منجر به کشته شدن بیش از 250 فلسطینی در غزه و 13 نفر در اسرائیل شد.

اسرائیل قدس شرقی را در جریان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 اشغال کرد و کل شهر را در اقدامی که هرگز توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشد، ضمیمه خاک خود کرد.

حدود 700000 شهرک نشین یهودی اکنون در هر دو منطقه زندگی می کنند،در شهرک هایی که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شوند.

مسافر

فرحت نیوز