FAB7B7C5-8AED-447B-830D-2AEAB1A81A7F

جنرال سادات:در آینده ی نزدیک نیروهای پیشین ارتش بر ضد طالبان بسیج میشود

‏به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یک جنرال ارتش حکومت پیشین افغانستان از بسیج شدن نیروهای ارتش حکومت فراری بر ضد حکومت موقت افغانستان خبر داده است.

سمیع سادات، جنرال ارتش پیشین افغانستان میگوید:مذاکره با جنرالان، افسران عالی رتبه و شماری از سیاستمداران افغانستان جریان دارد.و روند انسجام نیروهای امنیتی پیشین،‌به ویژه نیروهای ارتش ملی به زودی آغاز خواهد شد.

این درحالیست که چندی قبل جنرال عبدالمتین سلیمانخیل یکی از جنرالان جوان کماندوهای ارتش ملی از بسیج و فعال شدن نیروهای خاص ارتش وقت به رهبری خودش نیز در ۲۴ ولایت افغانستان اعلام موجودیت کرد.

اقای سلیمانخیل به فرحت گفت:گروهی از افسران،و سربازان نیروهای خاص ارتش،پولیس،امنیت ملی و دیگر افراد تازه نفس نیز با ما هستند.

وی میگوید:در ۲۲ فبروری سال جاری رسما اعلام موجودیت کرده است که اولین تحرک نظامی شانرا ولسوالی گیروی ولایت غزنی تحت شعار(خدا، وطن و وظیفه) بود،که بر ضد طالبان شروع کردند.

اقای سلیمانخیل،تاکید میکند که جبهه ی ملی آزاده گان افغانستان بدون هر نوع حمایت مالی و تسلیحاتی از بودجه و امکانات شخصی بر ضد طالبان می جنگد.

این در حالیست،که طالبان در 15 اگست، زمانی که اشرف غنی، رئیس جمهور از کابل فرار کرد،طالبان بدون خونریزی کاخ ریاست جمهوری را تصرف کردند.

با این حال جمعیتی در فرودگاه کابل از کشور خارج می‌شدند،که اکثرا نیروهای امنیتی پیشین،گفته شده توسط چارترهای آمریکایی از افغانستان بیرون کشیده شدند.

تعدادی دیگری از نیروهای امنیتی افغانستان با استفاده از چرخبال های نظامی افغانستان به کشورهای همسایه ی شمالی و تعدادی دیگری هم به ولایت پنجشیر رفتند و آنجا را لانه ی امن برای خود دیدند.

سپس جبهه ی جدیدی ضد طالبانی بنام جبهه ی مقاومت ملی  به رهبری احمد مسعود پسر ارشد احمدشاه مسعود اعلام پس گیری افغانستان بخصوص پایتخت را داد،که درگیری ها دوباره در شمال قوت گرفت.

با آمدن فصل گرما ولایات شمالی افغانستان بخصوص پنجشیر و اندراب های ولایت بغلان درگیری ها بین مقاومت گران و طالبان که صاحب اقتدار در افغانستان است به شدت ادامه دارد.

از حضور و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در حدود هشت ماه میگذرد،تاکنون هیچ کشوری آنرا به رسمیت نشناخته است،اما روز گذشته وزارت خارجه سر پرست افغانستان اعلام کرد،که اولین دیپلومات شان در روسیه آغاز به کار کرده است.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز