09A61FFA-853A-4F0C-B7A7-E58288B7CA2F

یک جنرال پاکستانی از سوی طالبان افغان در نیمروز زخمی شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یک چرخبال حامل یک افسر ارشد نظامی پاکستان در نزدیک خط مرزی با افغانستان از سوی طالبان مورد هدف قرار گرفته جنرال پاکستانی زخم برداشته است.

فرحت به صدای دست یافته که میگوید:امروز یک چرخبال جنرال پاکستانی در منطقه ی چهار گوشک ولایت نیمروز در غرب افغانستان مورد شلیک گلوله طالبان محلی قرارگرفته و آن مقام نظامی پاکستان زخمی شده است.

بدنبال شلیک گلوله بر چرخبال این جنرال پاکستانی در امتداد مرز افغانستان، توحیدیار سکرتر فرمانده قول اردوی «۲۱۵»عزم ،طالبان در یک پیام صوتی از تمامی مسوولان نظامی خواسته است،تا در یک آمادگی کامل سلاح‌های لایزری و موترهای زرهی، قطعه ضربتی و کندک کوماندو را نظم ببخشند.

زیرا به باور او نظامیان پاکستانی گفته‌اند که ما به خاک افغانستان در مناطق مرزی تجاوز می‌کنیم.

در همین حال در یک پیام صوتی مسوولان نظامی پاکستانی گفته‌اند که جنرال پاکستانی سوار بر چرخبال در ساحه کمپ ذاکر مورد حمله قرار گرفته،چرخبال سقوط نکرده اما جنرال این کشور زخمی شده است.

در این پیام صوتی طرف پاکستان به طالبان می‌گوید:که ما در روستای ذاکر حصار مرزی هم نکشیده‌ایم زیرا رهبران طالبان گفته بودند که این ساحه بین افغانستان و پاکستان دو تقسیم می‌شود.

در این پیام پاکستان به طالبان هشدار می‌دهد که عاملان این شلیک را به پاکستان بسپارند و در ۲۴ ساعت آینده این کمپ یا روستا را از بین ببرند.

در این پیام گفته شده که اگر در ۲۴ ساعت این روستا دور ساخته نشد، مسوولیت بعدی به عهده پاکستان نخواهد بود،آنان افزوده‌اند که بعد به زور این روستا را تخلیه می‌کنند.

در همین حال،یک نوار ویدیویی که در اختیار فرحت نیوز،قرار گرفته نشان میدهد که نیروهای نظامی طالبان با حمایت هوایی بسوی مرز بین پاکستان و افغانستان طرف ولایت نمیروز در حرکت هستند.

با پیام های مکرر خواستیم نظر مقامات حکومت سر پرست افغانستان را در خصوص این تنش داشته باشیم متاسفانه حاضر نشدند،با ما در این مورد صحبت کنند.

بعد از به قدرت رسیدن حکومت سر پرست این چندمین باریست که بین طالبان و نظامیان مرزی پاکستان کشیده گی ها بر سر مسله ی حصار کشی در خط دیورند به وجود میاید.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز