3D0E5FBD-2AE2-4164-917A-8ACC51F7B471

شصت در صد مردم افغانستان بدون کمک های بشر دوستانه قادر به ادامه حیات نیستند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بخش حمایت از افراد آسیب پزیر سازمان ملل متحد«UNHCR» میگوید:در افغانستان ۲۲ میلیون نفر نیازمند کمک های بشر دوستانه است.

این سازمان جهانی میگوید:نعاد های امداد رسان اکنون دسترسی بی سابقه ی برای رسیده گی به نیاز های بشر دوستانه در سراسر افغانستان دارند.

یو،ان،ایچ،سی،آر گفته است؛ما برای کمک به 22 میلیون انسان نیازمند به 4.4 میلیارد دالر نیاز فوری داریم،مردم افغانستان را نمی توان پشت سر گذاشت.

روف مازو معاون کل «UNHCR» میگوید؛در سال گذشته، با پرداخت 1.8 میلیارد دالر، 20 میلیون نفر از حمایت، غذا، مراقبت های بهداشتی، حفاظت، سرپناه و تجهیزات زمستانی برخوردار شدند.

اماامسال، نیازها حتی بیشتر شده است، به طوری که 60 درصد از جمعیت افغانستان بدون کمک های بشردوستانه قادر به ادامه حیات نیستند.

این درحالیست،که با خروج نظامیان خارجی و ساقط شدن نظام بیست ساله ی افغانسنان،همه چیز از هم پاشید. سرمایه‌ها نابود شد و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پا به فرار گذاشتند.

وضعیت پیش‌آمده در افغانستان به طور مستقیم اثر منفی بر شهروندان این کشور گذاشته است که اولین آن خانه‌نشین شدن هزاران زن و مرد این سرزمین است.

در حالی‌ که پیش از آن تعداد زیادی از زنان و مردان افغان در نهادهای دولتی و خصوصی مشغول به کار بودند و شمار زیادی هم شغل‌های غیردولتی داشتند و از طریق آن نیازهای خود و خانواده‌هایشان را فراهم می‌ کردند.

اکنون با وضعیت پیش‌آمده، بازار کار در این کشور از بین رفته و کمک‌های خارجی متوقف شده است و افغان‌ها برای لقمه‌ای نان سرگردانند تا جایی که حتی توان سیر کردن شکم خود و خانواده‌شان را نیز ندارند.

احسان الله صدیقی

فرحت نیوز