3ACD5216-499A-4869-BA77-C70CDC9C21A0

ملکه الیزابت دوم ۹۵ ساله فعالانه در برنامه‌ریزی محفل گرامی داشت شوهرش شرکت میکند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،کاخ باکینگهام تایید کرده است که ملکه بریتانیا الیزابت دوم در پنج ماه اخیر در روز سه‌شنبه، زمانی که خانواده سلطنتی و دیگر مقامات بلندپایه برای بزرگداشت همسرش شاهزاده فیلیپ، که سال گذشته درگذشت، گرد هم می‌آیند حضور پیدا میکند.

فیلیپ، دوک ادینبورگ، که بیش از هفت دهه در کنار همسرش بود، در ماه اپریل، دو ماه قبل از تولد 100 سالگی اش، در خانه آنها در قلعه ویندزور درگذشت.

تنها 30 نفر از عزاداران توانستند در مراسم تشییع جنازه او به دلیل قوانین سختگیرانه ویروس کرونا،شرکت کردند.

ملکه در حالی که شوهر 73 ساله اش به طاق سلطنتی کلیسای سنت جورج در قلعه نشست ، به طرز تلخی تنها نشست.

مراسم شکرگزاری روز سه‌شنبه در کلیسای وست‌مینستر لندن رویدادی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود، به طوری که کاخ باکینگهام می‌گوید ملکه ۹۵ ساله فعالانه در برنامه‌ریزی آن شرکت داشته است.

خود پادشاه از زمانی که اکتبر گذشته یک شب را به دلیل بیماری نامشخصی در بیمارستان گذراند و به او توصیه شد استراحت کند، مجبور به کاهش وظایف خود شده است و پس از لغو تعدادی از برنامه ریزی شده از آن زمان، نگرانی هایی در مورد سلامتی او وجود دارد.

این مناسبت اولین خروج عمومی پسر دوم شاهزاده اندرو از زمانی است که او پرداختی نامعلوم برای حل و فصل دعوای حقوقی ایالات متحده در رابطه با اتهاماتی که او به یک دختر نوجوان ده ها سال پیش انجام داده بود، انجام داد، ادعاهایی که او رد کرد.

سایر اعضای سلطنتی، پادشاهان و ملکه های خارجی، دوستان دوکی فقید، سیاستمدارانی از جمله نخست وزیر بوریس جانسون، شخصیت های نظامی و بیش از 500 نماینده از موسسات خیریه و سایر سازمان هایی که او از آنها حمایت می کرد، به او در این جماعت خواهند پیوست.

توانایی نادر

دیوید هویل، رئیس دانشگاه وست مینستر، می‌گوید: «مردی با توانایی و تمایز نادر، که به درستی مورد تجلیل قرار گرفت، او همیشه توجه ما را از خودش دور کرد.»

فیلیپ که در سال 1947 با الیزابت در ابی ازدواج کرد، جایی که الیزابت نیز شش سال بعد تاجگذاری کرد، به همسرش کمک کرد تا سلطنت را با زمانهای در حال تغییر دوران پس از جنگ جهانی دوم به عنوان از دست دادن امپراتوری وفق دهد.

کاهش احترام، برجسته ترین خانواده سلطنتی جهان را به چالش کشید.

در سالگرد طلایی آنها، او فیلیپ را که به نگرش بیهوده و تمایل به گاف های گاه به گاه معروف بود، به عنوان “قدرت و ماندگاری” خود توصیف کرد.

او که مجبور شد نقشی را برای خود بسازد، زیرا هیچ سابقه روشنی وجود نداشت، او بر کمک به جوانان از طریق طرح جوایز دوک ادینبورگ و ترویج مسائل زیست محیطی تمرکز کرد.

هویل خواهد گفت: «زندگی طولانی به طور کامل زندگی کرد».

این خدمت برای زندگی مدرنیزه کننده سلطنتی زمانی انجام می شود که نوه و پادشاه آینده او، شاهزاده ویلیام، 38 ساله، نیز به دنبال انتقال سلطنت به آینده است.

روز دوشنبه، سه روزنامه تبلوید، اخبار صفحه اول را به نقل از یک منبع ناشناس منتشر کردند که می‌گفتند ویلیام و همسرش کیت می‌خواستند «کتاب قوانین» را پاره کنند و کارها را به‌گونه‌ای متفاوت انجام دهند، پس از انتقادهایی که درباره اینکه بخش‌هایی از تور یک هفته‌ای اخیرشان در کارائیب «لحن» به نظر می‌رسد. ناشنوایان و بازگشت به دوران استعمار.

این منبع به نقل از این منبع گفت: “این انتقاد از نحوه انجام آن در گذشته نیست. اما زمان در حال تغییر است.”

فوزیه صدیقی

فرحت نیوز