A92A7284-F9DB-4062-A162-D0A6C064AD85

هفت ماه شد عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای عالی مصالحه ی ملی به خانه اش نرفته است

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت، یک رسانه ی خارجی از قول حامدکرزی رییس جمهور باز نشسته ی افغانستان نوشته است،،که خودش و آقای عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای عالی مصالحه ی ملی افغانستان اجازه سفر را ندارند.

این مقام ارشد بازنشسته ی افغانستان،در مصاحبه‌ای با شبکه العالم گفته “مشکلاتی” در سفرهایی که قرار بود به خارج از افغانستان با عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی داشته باشد، وجود داشته است.
او گفته است که امیدوار است این مشکلات برطرف شود.
اما آقای کرزی تاکید کرده است که “در داخل کشور، در داخل شهر کابل” آزادانه می‌توانند رفت و آمد داشته باشد. همچنین به طور مداوم افراد به ملاقات او و آقای عبدالله می‌آیند.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر “ممنوع الخروج” شدن آقای کرزی و آقای عبدالله در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود. این نخستین بار است که آقای کرزی از محدودیت سفر خود با یک رسانه حرف میزند.

با تلاش های زیاد،سخنگوی حامدکرزی حاضر نشد،در این مورد با ما صحبت کند،منبع دیگر نزدیک به آقای کرزی این خبر را به فرحت رد کرد.

همچنان یکی از نزدیکان عبدالله عبدالله که نخواست نامی از وی برده شود به فرحت اینکه آقای عبدالله عبدالله اجازه سفر به بیرون از کشور ندارد تاید کرد.

وی گفت؛که خانه آقای عبدالله عبدالله در خارج از کشور است و وی از اقتدار حکومت سرپرست «طالبان» (هفت ماه) شد که  تا کنون به خانه اش در کشور هند نرفته است.

منبع تاکید میکند،که فعلا آقای عبدالله عبدالله در کابل است.

خواستیم نظر مسولان حکومت صاحب اقتدار در کابل را در خصوص منع سفرهای این دو مقام پیشین حکومتی داشته باشیم متاسفانه موفق نشدیم .

این در حالیست که پس از سقوط کابل به دست طالبان در ۱۵ آگوست محمد اشرف غنی، رئیس ‌جمهور افغانستان با گروهی از نزدیکان خود فرار کرد، آقای کرزی و آقای عبدالله در این شهر باقی ماندند.

احسان الله صدیقی/فرحت نیوز