6D0CE782-111F-4EED-8FE3-A77510292316

محمد اشرف حیدری:جنگ روسیه و اوکراین نباید بالای کمک ها به افغانستان شعاع منفی بی اندازد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،بعد از حمله روسیه به اوکراین سیل فرار از شهروندان کیف نگرانی بعضی از سفرای افغانستان در اروپا را نسبت به فراموشی افغان‌ها بر انگیخته است.

محمد اشرف حیدری سر قونسل افغانستان در سریلانکا،در رشته تویتی از سازمان ملل متحد خواسته است،که درگیری‌ های اوکراین مستلزم بحران انسانی بزرگ است،اما به هیچ وجه نباید وضعیت افغانستان را تحت شعاع قرار دهد.

اقای حیدری می افزاید؛قابل درک است که درگیری اوکراین مستلزم یک بحران انسانی بزرگ – از جمله جابجایی گسترده غیرنظامیان – است که نیازمند توجه بین المللی و منابع کمکی است.

اما این به هیچ وجه نباید وضعیت افغانستان را تحت الشعاع قرار دهد.و تلاش های کمک رسانی باید به هر دو کشور تهاجم شده کمک کند.

این در حالیست،که کیف پایتخت اوکراین، صبح جمعه هدف حملات موشکی قرار گرفت. در همین حال، با ادامه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، گزارش‌ها از تلاش سربازان اوکراینی برای حفاظت از پایتخت حکایت دارد.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد اوکراینی می‌گوید؛که نیروهای روس روز جمعه وارد مناطقی در حومه کیف شده‌‌اند. به گفته این مقام اوکراینی، به رغم بیشتر بودن تعداد نیروهای روسیه، سربازان اوکراینی در چهار جبهه برای دفاع از پایتخت می‌جنگند.

 احسان الله صدیقی