61F91506-3172-4F96-90DD-8145F1A9764B

نام اشرف غنی و حنیف اتمر از لیست روسای جمهور و وزرای خارجه ی سازمان ملل حذف شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نام اشرف غنی رییس جمهور فراری و حنیف اتمر وزیر خارجه‌ی فراری افغانستان از لیست روسای جمهور و وزرای خارجه‌ی بر حال اعضای سازمان ملل حذف شد.

یک منبع معتبر به فرحت نیوز،تاید میکند،که این تصمیم سازمان ملل متحد بعد از آن صورت گرفته است،که چندی قبل حنیف اتمر با ارسال نامه ی خواستار تغییر نصیر احمد فایق نماینده دایمی افغانستان و معرفی شخص دیگری به سمت وی شده بود.

این نامه آقای اتمر نه تنها که مورد پذیرش سازمان ملل متحد قرار نگرفته بلکه باعث شده،تا نام او از لیست وزرای خارجه و از اشرف غنی از لیست روسای جمهور برحال عضو سازمان ملل متحد بصورت کامل حذف گردد.

دیگر آقای غنی و اتمر مشروعیت حقوقی و قانونی خود را در سطح بین المللی بخصوص در نزد سازمان ملل متحد از دست داده و برسمیت شناخته نمی شوند.
‏همچنان در فهرست نمایندگان دایمی و سفرای برحال در سازمان ملل متحد،‌ هنوز هم نام آقای نصیراحمد فایق به عنوان سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان درج می باشد.
‏این پس از آن اتفاق می افتد که چندی قبل آقای نصیراحمد فایق در تویتر خود از افشاء سازی دسیسه ها و توطئه ها بخاطر خاموش نمودن صدای حق و عدالت پس از سخنرانی اش در شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد.
‏از اقتدار حکومت سر پرست افغانستان در حدود شش ماه میگذرد اما تاکنون انرا هیچ کشوری بر رسمیت نشناخته،و رهبری حکومت امارت اسلامی سهیل شاهین یک عضو برجسته رهبری این گروه را به حیث نماینده دایمی افغانستان به سازمان ملل معرفی کرده،اما از سوی این سازمان  پزیرفته نشده است.

فوزیه صدیقی