index.jpgللل

خبرنگاران کندهار:ما اجازه پوشش خبری نداریم اما خارجی آزاد هستند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،خبرنگاران محلی ولایت کندهار در جنوب افغانستان از عدم همکاری و منع قرار گرفتن پوشش برنامه های آزاد مردمی از سوی حکومت محلی شاکی هستند.

خبرنگار در حالی از عدم همکاری نهاد های امنیتی ولایت کندهار شکایت میکنند،که روز گذشته شهروندان شهر کندهار جسد یک زن را که ادعا میشود توسط نیروهای امارت اسلامی کشته شده را به خیابان کشیده بودند،اجازه پوشش آنرا نیافتند.
یکشنبه «اول حوت»در شهر کندهار سه زن هدف تیراندازی قرار گرفتند،یکی شان شهید و دو تن دیگر شان زخمی شدند.پس از این رویداد نزدیکان شخص کشته شده جسد وی را به رسم اعتراض به در مقام این ولایت بردند،اما خبرنگاران مورد توهین و تحقیر قرار گرفته اجازه پوشش نیافتند.
این خبرنگاران معترض میگویند؛که وسایل تخنیکی از نزد شان قید و خودشان نیز برای چند دقیقه ی تخت نظارت بودند.که اینگونه بر خورد مسولان امنیتی را تهدید جدی آزادی بیان عنوان میکنند.

اما در عین حال،از افسانه ی یاد کردند«یک بام و دو هوا» که خبرنگاران خارجی اجازه پوشش هر نوع رویداد را دارند،و خبرنگاران محلی افغان اجازه پوشش ندارند.

این خبرنگاران در قبال تهیه گزارش از خبرنگاران خارجی انتقاد میکند،که هر آنچه بخواهند،گزارش تهیه میکنند،خبرنگاران محلی که برای بهبود ادارات محلی و مرکزی حکومت کار میکنند با سخت ترین محدودیت ها مواجه هستند.

واکنش؛

مرکز خبرنگاران افغانستان، منع خبرنگاران از پوشش خبری رویداد قتل یک زن در ولایت قندهار و تهدید آنان از سوی اداره محلی این ولایت را نشانه‌ای جدی از اعمال محدودیت بر رسانه‌های آزاد در قندهار می‌داند و آن را به شدت محکوم کرده است.

احسان الله صدیقی