5C160CD7-7A28-43D8-AF9A-4EACEAC23D81

یک کارمند گذرنامه های لوگر با مقدارپول عواید پاسپورت فرار کرد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مسولان امنیتی ولایت لوگر در جنوب کابل پایتخت افغانستان از بازداشت ده تن در پیوند به جعل و ساختن اوراق گذرنامه «پاسپورت» خبر داده است.

پولیس لوگربه فرحت تایید می کند، که یک کارمند اداره گذرنامه با مقدارپول عواید جمع آوری شده فرار کرده و ده تن دیگر به این اتهام بازداشت شده است.
احمدالله “انس” سخنگوی پولیس ولایت لوگر می گوید:که یک کارمند نظام قبلی وبرحال اداره گذرنامه ها همراه با مقادر نا مشخص پول تعرفه جمع آوری شده را ازنزد متقاضیان فرار وتاحال ناپدید است.
انس اظهار می دارد، که این شخص پول ها را از نزد متقاضیان به گونه غیرقانونی جمع آوری کرده بوده است.
این مقام امنیتی لوگر می افزاید، که درپیوند به این رویداد نیروهای کشفی واستخباراتی ۱۰ تن مشکوک را به اتهام همدستی با شخص فراری اداره بازداشت نمودند، که ازنزد شان تحقیقات جریان دارد.
دراین حال یک منبع حکومتی دیگر که نسبت حساس بودن موضوع نخواست هویتش فاش شود روزیکشنبه، اول حوت، به فرحت نیوز گفت، که درحدود کم تراز ۸ تا ۱۰ روزمی شود،یک کارمند اداره گذرنامه ها درحدود ۳۰ میلیون افغانی عواید پاسپورت، که ازنزد دریافت کننده های آن جمع آوری کرده بود را با خود برده است.
بگفته منبع این مقدارپول را ازمتقاضیان طوری بدست آورده است که گویا برای شان نسبت به پروسه قانونی زود ترپاسپورت را بدست راس شان قرار می دهد.
این منبع می افزاید، که کارمند این مقدارپول را درطول ۲ الی ۳ ماه از متقاضیان بدست آورده وبود.
پس ازسقوط نظام جمهوریت و روی کارآمدن نظام امارت اسلامی مردم از روند توزیع پاسپورت درلوگر رضایت ندارند واین اداره را انتقاد می کنند.
عبدالله یکی ازمتقاضیان به فرحت گفت، که دراین اداره خدمات با کندی انجام می شود و با مردم برخُرد نامناسب وحتی خشونت آمیز صورت می گیرد ودرضمن زنان ومردان نیزازسوی محافظین مورد لت کوب قرار می‌گیرد.

او از مسولان می خواهد، که روند توزیع پاسپورت را سرعت ببخشند ودرقسمت شفافیت توزیع عادلانه جدی باشند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

درعین حال مسولان امنیتی به مردم اطمینان می دهند، که نسبت به دوره های قبلی پروسه طی مراحل درخواست کننده گان گذرنامه راحت شده ودرآینده نیزبهتروراحت تر خواهد شد.

در حدود شش ماه از اقتدار امارت اسلامی در افغانستان میشود،اما تاکنون روند کاری ادارات دولتی بخصوص ریاست گذرنامه های وزارت داخله بشکل درست آن فعالیت ندارد.

امین/لوگر