E7E59E5D-810D-4239-BA24-A2968927C8F8

صدام حسین بشاش خبرنگار محلی تخار از سوی طالبان لت و کوب شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،صدام حسین بشاش یک خبرنگار محلی در ولایت تخار از سوی معاون ریاست گذرنامه های این ولایت بشدت لت و کوب و تهدید به زندان شده است.

صدام حسین بشاش،به فرحت نیوز میگوید:بعد از سقوط افغانستان بدست طالبان برای اینکه شدیدا مورد تهدید بوده به یکی از جاهای امن کمیته مصونیت خبرنگاران در کابل زنده گی میکرده است.

وی به روز چهار شنبه،زمان تعین شده با زن و فرزندش به ریاست گذرنامه های ولایت تخار برای پیشبرد طی مراحل اسنادش می‌رود،که از سوی عبدالرحیم شریفی معاون این اداره مورد شناسایی قرارمیگرد.

اقای شریفی به زیر دستانش امر میکند که همین شخص است بزنید،افراد وابسته به گروه محافظین اداره گذرنامه ها از هر طرف بالایش در ملا عام هجوم می آورند و از هیچ اشیایی که باعث صدمه زدن وی می شود دریغ نمی کنند و بالایش استفاده میشود.

صدام حسین از سه ناحیه،گردن،کمر و دست آسیب دیده است،وی ماجرا را از قبل بالای خودش برنامه ریزی شده عنوانه میکند.

بعد از اینکه آقای بشاش لت و کوب میشود به هدایت شریفی توسط چند فرد نظامی به داخل محوطه ی اداره منتقل میشود،دوباره مورد سرزنش معاون و رییس اداره قرار می‌گیرد و آنان سربازانشانرا برای لت و کوب وی تحریک میکند‌ و خودشان تماشاگر‌ هستند.

وی از قول شریفی میگوید؛حین که لت و کوب می شد به وی گوش زد میکرد،که حال برایت دوسیه بندازم،زندان روانت کنیم چطور بی عزت شدی پیش روی مردم شرم کو،وی از ترس بیشتر زن ‌و فرزندش را بهانه ی نجات قرار داده خواستار دیدار آنان میشود که «در بیرون است اجازه دهید ببینم شان».

بعد یکی از همین نظامیان آمده و برایش میگوید؛بیا کارهایت را پیش ببر از اینکه وی شدیدا لت و کوب شده بود«،تمام بدنم بی حس بود حال نداشتم زن و فرزندانم به حالم گریه میکرد،اما طالبان محلی تماشا داشتند،که برایم درد آوری ترین لحظه ی زنده گی بود».

وی بعد از رویداد به مقام ولایت برای رسیده گی به قضیه اش مراجعه میکند،و از سوی خان زرین منهاج سخنگوی مقام ولایت تخار استقبال میشود،و آقای منهاج وعده می سپارد که قضیه خشونت علیه صدام حسین بشاش را بطور جدی بررسی میکند.

این درحالیست که بارها شماری از متقاضیان گذرنامه در تخار از برخورد زشت محافظان این اداره شکایت داشتند.اما به به صدای آنان رسیده گی صورت نگرفته است.

احسان الله صدیقی