612266E8-6AA1-4A5C-A9FA-B3557FB20497

همکاری خلیج فارس: ممکن است از خاک افغانستان حملات تروریستی علیه سایر کشورهاانجام شود

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه 14 فبروری 2022 در دوحه مرکز قطر با نمایندگانی از مقامات رسمی در افغانستان دیدار کردند.

منبع به فرحت نیوز تاید میکند؛که نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت برآورده ساختن نیازهای بشردوستانه فوری مردم افغانستان، کمک به بسیج منابع برای ارائه کمک های بشردوستانه، بهبود شرایط اقتصادی، ارائه راه حل های مناسب برای چالش های پیش روی کار بشردوستانه در افغانستان، و ایمن سازی کاروان های کمک های بشردوستانه برای توانمندسازی آنها تاکید کردند.

کمک را به دریافت کنندگان مورد نظر خود تحویل دهند.

نماینده گان نشست، مواضع ثابت خود را در مورد افغانستان – احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت، تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی آن – تکرار کردند.

آنها همچنان بر اهمیت آشتی ملی و راه حل سیاسی اجماع که خواسته های مردم افغانستان را برآورده می کند، منافع همه اجزای جامعه را در نظر می گیرد و آزادی ها و حقوق اساسی از جمله حق زنان برای کار و تحصیل را محترم می شمارد ، تاکید کردند.

نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس حملات تروریستی در افغانستان را که غیرنظامیان و ساختارهای غیرنظامی را هدف قرار داده است، محکوم کردند و بر همبستگی شورای همکاری خلیج فارس با افغانستان برای افزایش امنیت و ثبات در قلمرو آن تاکید کردند.

نمایندگان در این نشست ابراز نگرانی کردند که گروه های تروریستی ممکن است بتوانند از خاک افغانستان حملاتی را علیه سایر کشورها یا منافع آنها انجام دهند.

آنها بر لزوم وجود اقتدار عملی برای اطمینان از عدم استفاده از قلمرو افغانستان توسط هیچ گروه تروریستی یا سوء استفاده از آن برای صادرات مواد مخدر به کشورهای منطقه تأکید کردند.

آنها همچنین بر اهمیت پایبندی به قطعنامه های مربوطه سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی تاکید کردند.

در این نشست بر اهمیت تداوم تعامل برای کمک به حفظ امنیت و ثبات افغانستان و رفع نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان تاکید شد و از کشور قطر برای میزبانی این نشست مهم تشکر کرد.

مسافر