855E5CCE-381D-4A2E-BC23-190B70332ACA

هیات عالی رتبه ی دولت افغانستان به قطر رفت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،یک هیات عالی رتبه ی حکومت سرپرست افغانستان به رهبری وزیر خارجه ی این کشور به قطر رفت.

امروز دو شنبه «۲۵دلو» وزارت خارجه ی افغانستان با نشر اعلامیه ی گفته است؛ که یک هیات به رهبری امیر خان متقی وزیر خارجه و همراهانش به دوحه رفتند.

در اعلامیه از تعدادی این هیات و نام های آنان تذکر نرفته،اما گفته شده است،که این هیأت متشکل از وزرا و معاونان وزارت‌های متعدد می‌باشد.

قرار است،این هیات با نماینده گان کشورهای خلیج،هیات اتحادیه اروپا،اتحادیه های علما و نماینده گی های دیپلوماتیک که فعالیت های خود از کابل را در آن کشور به پیش می برند دیدار ‌ و گفتگو کنند.

در اعلامیه موضوع مورد بحث این هیات با نماینده گان یاد شده نیز مشخص نشده و صرف در آن نوشته که در رابطه به موضوعات مهم صحبت خواهد شد.

این هیات عالی رتبه ی دولتی در حالی به قطر رفتند،که جوبایدن بخش از پول های مسدود شده افغانستان را به کمک های بشر دوستانه و غرامت به آسیب دیده گان حمله ۱۱ سپتامبر اختصاص داده است.

قطر تنها کشور جهان است که گروه طالبان در آن دفتر سیاسی دارد. این دفتر در سال ۲۰۱۳ برای انجام مذاکرات میان آمریکا و طالبان باز شد.

افضل شفقیار