8677F82E-1A67-4522-BFBA-CB70D0ECF1B6

دانشجویان زن،یک دانشگاه خصوصی در کابل اجازه ورود به دانشگاه را نیافتند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،شماری از دانشجویان زن،یک دانشگاه خصوصی در کابل از راه نیافتن به محوطه دانشگاه اعتراض کردند.

ده ها تن از دانشجویان دانشگاه خصوصی رنا بامداد امروز دوشنبه «۰۷ فبروری»حین رفتن به دانشگاه در حالیکه برفباری شدید نیز ادامه داشت از سوی محافظین این دانشگاه اجازه ورود نیافتند.

آنان مدعی شدند،که دانشجویان بخش زنانه ی این دانشگاه بخاطر پوشش لباس به صنف های شان اجازه نیافتند، و به رسم اعتراض ميگويند؛ لباس ما طبق اصول ومعيار كه وزارت تحصیلات عالی تعين کرده است ميباشد.

دانشجویان میگویند؛ولي بیش از یک ساعت میشود،با وجود سردی سنگين هنوز هم برايمان اجاز ه ورود داده نشده است.

آنان تاکید می‌کنند؛که براي نظارت از لباس دانشجویان بايد يكي از زنان موظف شود ولي در اين دانشگاه مرد ها را موظف ساخته شده اند،تا پوشش حجاب دانشجویان را بررسي كند.

این در حالیست،که مکتوب شماره ۱۴۶ وزارت تحصیلات عالی که در دهم سنبله سال روان صادر شده است، نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی، باید صنف‌های جداگانه برای دانشجویان پسر و دختر در نظر بگیرند.

در این مکتوب دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی‌ ی که صنف‌های جداگانه تهیه کرده نمی‌توانند، مکلف‌اند که وقت درسی دانشجویان پسر و دختر را از هم جدا کنند.

طبق آمار وزارت تحصیلات عالی در کشور در حدود ۱۳۱ دانشگاه و موسسه تحصیلات عالی خصوصی وجود دارد.

خواستیم نظر وزارت تحصیلات عالی را در خصوص اعتراض امروز دانشجویان دانشگاه رنا داشته باشیم ،اما متاسفانه موفق نشدیم .

فوزیه صدیقی