59B1EA3F-2DDB-4200-953F-2A53CBB6E09D

پنج خلبان فراری حکومت پیشین به افغانستان برگشت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،وزارت جنگ «دفاع» افغانستان از برگشت دوباره پنج خلبان نظامی از کشوهای خارج به اینکشور خبر داده است.

عنایت الله خوارزمی سخنگوی وزارت جنگ افغانستان به فرحت نیوز تاید میکند،که روز گذشته «شنبه ۱۶دلو» پنج خلبان نظامی پیشین که افغانستان را ترک کرده بودند دوباره به وطن برگشته اند.

وی علاوه میکند،که برگشت این پنج خلبان از سوی وزارت جنگ استقبال شده و به زودی به وظایف مربوطه شان گماشته خواهند شد.

‏او تاکید کرد؛ همه خلبان ها، کادر ها و پرسونل مسلکی بکشور خود برگردند و در کنار برادران خود قرار گرفته در راستای آباد سازی کشور سهم بگیرند.

خوارزمی در پاسخ به اینکه این خلبانان از کدام کشور دوباره برگشته اند،پاسخ مشخص نداد اما؛به خارج از وطن تاکید میکند.

به دنبال تسلط طالبان بر کابل پایتخت افغانستان، گروهی از خلبانان نیروی هوایی این کشور که توسط ارتش آمریکا آموزش دیده‌اند، از ترس جانشان به ازبکستان کشور همسایه فرار کردند.

طالبان بعد از تسلط بر کابل برای مقام‌های دولت اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق و متواری و همچنین اعضای ارتش افغانستان اعلام عفو عمومی کرد،اما تعدادی از خلبانان نیروی هوایی همچنان نگران امنیت جانی خودشان هستند و به کشورشان برنگشتند.

طبق گزارش‌ وال استریت ژورنال، در مجموع ۵۸۵ نفر با ۴۶ هواپیما شامل خلبانان، خدمه و خانواده‌های آنان از افغانستان به ازبکستان پرواز کردند و در این کشور حضور دارند.

احسان الله صدیقی