4969B728-113F-453C-8FF9-5E5FFC51F739

زاکر برگ، از لیست 10 ثروتمند برتر خارج شد

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،مارک زاکربرگ 2 میلیارد دالر دیگر از دارایی خالص خود را از دست داد و از لیست 10 ثروتمند برتر خارج شد زیرا سهام فیس بوک همچنان در حال کاهش است.

رسانه های غربی گزارش دادند،در حالی که جف بزوس 13 میلیارد دلار پس از افزایش سهام آمازون در درآمدهای پرفروش به دست آورد.سهام متا مادر فیس بوک در معاملات صبح روز جمعه 1.5 درصد دیگر سقوط کرد که باعث افزایش زیان شرکت پس از بدترین جلسه شرکت در یک روز قبل شد.

سهام متا در روز پنجشنبه پس از گزارش اولین کاهش کاربران فعال روزانه توسط شرکت، 26 درصد سقوط کرد و 237 میلیارد دالر از ارزش بازار خود را در بزرگترین زیان یک روزه شرکت از بین برد.

دارایی خالص زاکربرگ از زمان گزارش فاجعه بار سه ماهه فیس بوک در روز چهارشنبه حدود 31 میلیارد دالر کاهش یافته است و او را از لیست 10 میلیاردر برتر فوربس خارج کرده است که او را با 82.9 میلیارد دالر در صبح جمعه در رتبه سیزدهم قرار داد.

سهام فیس بوک در روز جمعه پس از افت ۲۵ درصدی در روز پنجشنبه، ۱.۵ درصد دیگر کاهش یافت.زاکربرگ در حال حاضر حدود 31 میلیارد دالر روی کاغذ در میان این فروش ضرر کرده است.
زاکربرگ کارکنان را در این ضرر مقصر دانست.

در همین حال، سهام آمازون در صبح جمعه پس از درآمدهای قوی افزایش یافت،بنیانگذار جف بزوس از زمان بسته شدن بازارها در روز پنجشنبه ۱۳ میلیارد دالر به دست آورده است.

مارک زاکربرگ 1.9 میلیارد دالر دیگر از ارزش خالص خود را در صبح جمعه با ادامه کاهش سهام فیس بوک از دست داد، در حالی که جف بزوس با افزایش سهام آمازون شاهد افزایش 13 میلیارد دالری ثروت خود بود.

اوایل این هفته، قبل از گزارش درآمد روز چهارشنبه، زاکربرگ به عنوان هشتمین فرد ثروتمند در جهان رتبه بندی شده بود.
مارک زاکربرگ 1.9 میلیارد دالر دیگر از دارایی خالص خود را در صبح جمعه با ادامه کاهش سهام فیس بوک از دست داد.

احسان الله صدیقی