96A4F56A-0AE2-4736-B45F-79A9E71F3C91

شهروندان ایران به موترهای ترانزیت افغانستان خسارات مالی وارد کردند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،پیش از چاشت امروز جمعه شهروندان ایران در نزدیک مرز با ولایت نمیروز راه پیمایی کردند،و به موتر داران ترانزیت خسارات مالی وارده کردند.

این شهروندان ایران مردم منطقه ی میلک باشنده گان «زهک و زابل»تجمع و برای حق آبه تظاهرات کرده بودند.و در جمع از معترضین افراد مغرض بالای موتر های ترانزیت افغانستان یورش بردند و شیشه های موتر ها را شکسته و راننده گان را نیز آزار و اذیت کرده اند.

منبع بدون ذکر نامش به فرحت نیوز میگوید:مرزبانان ایرانی که در محل حضور داشتند مانع شهروندان معترض ایران نشده و سیل بین بودند،آنان بالای راننده گان و وسایط افغان ها یورش بردند و خسرات زیادی به مالکان موترهای ترانزیت وارد کرده است.

بر عکس تظاهرات خصمانه شهروندان ایران که باعث آزار و اذیت راننده گان افغان شد،شهروندان مرزی نیمروز در کنش آنان واکنش بل مثل را راه اندازی کرده و خشمگین بودند،که بالای موترهای شهروندان آنسوی مرز یورش ببرند،اما از سوی نیروهای امنیتی افغان به خون سردی دعوت شدند.

در همین حال همزمان شهروندان ایران در نزدیک کنسولگری افغانستان در زاهدان نیز تظاهراتی را بخاطر حق آبه راه اندازی کرده بودند.

برعکس عملکرد نظامیان ایران،مسولان امنیتی افغا در این سوی مرز از موتر های ترانزیت ایران محافظت کرده به معترضین اجازه حمله بردموترهای ایرانی و شهروندان آن کشور را ندادند.

اما بامداد امروز گزارشاتی که از درگیری میان مرزبانان افغانستان و ایران گزارش دادند حقیقت ندارد.

احسان الله صدیقی