4F7D5B00-DB92-4CB5-A565-3CF896480DC2

لغو نشست فدراسیون خبرنگاران از سوی طالبان در کابل واکنش جهانی را در برداشت

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،به ادامه واکنش های داخلی عفو بین‌الملل نیز لغو نشست خبری فدراسیون خبرنگاران توسط طالبان، را حمله به روزنامه‌نگاری عنوان کرده است.

در ادامه واکنش‌ها به لغو نشست فدراسیون خبرنگاران و نهادهای حامی رسانه‌ ها در کابل توسط طالبان، سازمان عفو بین‌الملل نیز این اقدام طالبان را سرکوب رسانه‌های آزاد و حمله‌ آشکار به روزنامه‌نگاری خوانده است.

عفو‌ بین‌الملل امروز (پنج‌شنبه، ۷ دلو) در تویتی نوشته است: رسانه‌ها نقش اساسی در اطلاع‌رسانی به جهان در مورد وضعیت افغانستان دارند.

کارکنان رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در افغانستان باید آزادانه کار کنند و از آنها
محافظت شود.

در همین حال خانه ی آزادی بیان در اعلامیه گفته است،که طالبان مسرور لطفی، فردین عطایی و ظریف کریمی را در موترهای‌شان محبوس و آنان را تهدید کرده‌اند که حکم بازداشت‌شان را با خود دارند.

قرار بود در نشست خبری فدراسیون نهادهای رسانه‌ای، نتایج نخستین سروی از وضعیت خبرنگاران، دسترسی به اطلاعات و خشونت علیه خبرنگاران از ۱۵ اگست بدین‌سو به نشر برسد.

این درحالی است که نشست خبری فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌ها قرار بود دیروز (چهارشنبه، ۶ دلو) در کابل برگزار شود، اما به‌گفته‌ این فدراسیون، طالبان مانع برگزاری این نشست شده و گفته‌اند که بدون اجازه‌ آنان نباید کنفرانس برگزار شود.

احسان الله صدیقی