B62DF803-3FE1-4168-99F3-E6CEF9BBF35E

رئیس جمهور اسرائیل برای اولین بار در تاریخ به امارات سفر می‌کند

به گزارش آژانس خبری بین المللی فرحت،اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل روز یکشنبه آینده برای اولین بار در تاریخ، به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد.

دفتر رئیس جمهوری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دعوت (شیخ محمد بن زاید آل نهیان)، ولیعهد ابوظبی، رئیس جمهور اسحاق هرتزوگ و همسر ایشان عازم این کشور خواهند شد.»

در این بیانیه آمده است: این اولین بار در تاریخ است که رئیس جمهور اسرائیل به امارات متحده عربی سفر می‌کند و این سفر از روز یکشنبه آغاز شده و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

العین نوشته که رئیس جمهور اسرائیل «از ابوظبی و دبی بازدید کرده و با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس، نخست وزیر و حاکم دبی دیدارهای رسمی برگزار خواهد کرد.»

بر اساس همین بیانیه، هرتزوگ قرار است با «نمایندگان جامعه یهودیان» دیدار کرده و در جریان این دیدار، مراسم روز ملی اسرائیل را در اکسپو ٢٠٢٠ دبی افتتاح کند.

هرتزوگ بیان کرد که سفر به امارات متحده عربی به عنوان اولین رئیس جمهور اسرائیل در تاریخ روابط دو کشور باعث افتخار اوست.

وی خاطرنشان کرد که این دیدار مهم زمانی انجام می‌شود که مردم اسرائیل و امارات مشغول پی‌ریزی پایه‌های آینده مشترک جدیدی هستند و افزود: «من معتقدم که همکاری جسورانه جدید ما خاورمیانه را متحول خواهد کرد و الهام‌بخش کل منطقه خواهد بود. ما ملتی صلح‌طلب هستیم و با هم دایره تاریخی توافق صلح را گسترش خواهیم داد و شرایطی بهتر و امن‌تر ایجاد خواهیم کرد.»

هرتزوگ ادامه داد: دنیا از آن فرزندان ماست. وی همچنین از «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» برای این دعوت سخاوتمندانه به منظور تعمیق پیوندهای دوستی بین دو کشور تشکر کرد.

عبدالباسط عزیزی