7377C953-9A5C-4476-8047-2F24F7D42DCF

اکبری:حکومت همه شمول راه حل بحران های کنونی افغانستان است

به گزارش آژانس خبری فرحت،حزب حراست اسلامی افغانستان به رهبری محمد اکبری از نظام جدید طالبان خواستار ایجاد حکومت همه شمول و تامین عدالت در کشور شد .

محمد اکبری، رهبر حزب حراست اسلامی،دیروز چهارشنبه( ۲۲، جدی ) در یک کنفرانس خبری گفت:با روی کار آمدن نظام امارات اسلامی در کشور مردم افغانستان با چالش های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی خطاب به رهبری حکومت تازه افغانستان گفت، طالبان باید روی تشکیل دولت فراگیر و همه شمول در کشور کار کنند.

آقای اکبری افزوده است،سیاست مداران نباید از جنگ پیشتبانی کنند اینها باید راهی را برای حکومت همه شمول و تامین امنیت در کشور تلاش کنند تا افغانستان از این بحران سیاسی و اقتصادی بیرون شود.

وی علاوه میکند،امارات اسلامی افغانستان باید روی سه مورد اساسی باید بیشتر تمرکز کنند تا مردم در کشور صاحب کار شوند و دیگر ما شاهد بی نظمی ها در کشور نباشیم.

۱-برقراری امتیازات بین همه اتباع کشور.
۲-حل مشکلات معیشتی مردم افغانستان.
۳-و اجرایی نمودن عدالت همه جانبه بین تمام اتباع کشور.این سه مورد می‌تواند حمایت کننده دایمی نظام باشد.

و همچنان اکبری از مسولین امارات اسلامی خواست تا روی خواسته های مشروع مردم افغانستان از جانب جامعه جهانی در حدود ارزشهای دینی و ملی به حکومت همه شمول اقدامات جدی نمایند.

اکبری عضو پیشین مجلس نماینده گان افغانستان با انتقاد از آنچه امارت اسلامی بر زنان وضع کرده انتقاد کرده اضافه میکند،به حقوق مردم افغانستان به خصوص زنان که نیمی از پیکر جامعه را تشکیل میدهند مطابق ارزش های اسلامی و انسانی رفتار کنند.

او در ادامه ی سخنرانی خود از امریکا خواست تا پول های منجمند شده افغانستان را که در حقیقت سرمایه ملی کشور است آزاد کنند.

حذب حراست اولین جذبی است که بعد از سقوط رژیم جمهوریت زیر اقدار امارت از ایجاد حکومت تازه افغانستان انتقاد میکند،‌و خواستار ایجاد یک حکومت همه شمول میشود.

از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان بیش از چهار میگذرد،اما تاکنون هیچ کشوری حاضر نیستند تا حکومت امارت اسلامی در این کشور را به رسمیت بشناسد.

احسان الله صدیقی