EA6F744D-ACB7-4BED-80FB-AC3938B09DCA

زنان نیمروز خطاب به حکومت یکبار دیگر از شما میخواهیم که دروازه های مکاتب را باز کنید

به گزارش آژانس خبری فرحت،زنان ولایت نیمروز در غرب افغانستان طی نامه‌ی اعتراضی گفته اند،این اعتراض در واکنش به وضع محدودیت‌ها و بسته بودن دروازه‌های مکاتب از جانب حکومت «طالبان» است.

برای طالبان مینویسم!
اگر فرزندان اصیل این سرزمین هستید برای ما بنویسید!

دروزاه‌های مکاتب را باز کنید ما حق داریم بیاموزیم!
زنان نقش اساسی و کلیدی در ساختار ارزش‌ها، تمدن، ترقی و فرهنگ یک جامعه دارند، شما همواره مدعی بودید که فرزندان اصیل این سرزمین هستید؛ پس باید برای ترقی و توسعه خاک‌تان بکوشید آیا فکر می‌کنید با حذف کردن زنان از جامعه می‌توانید افغانستان را بسازید؟ میتوانید با دنیا ارتباط داشته باشید؟! میتوانید حکومت پایدار و مستحکم تشکیل دهید؟ آیا میتوانید بدون حضور نیمی از پیکر جامعه مشروعیت الهی، ملی و بین المللی کسب کنید؟
بنا بر بدعت و عقیده باطل شما زن باید در جامعه نباشد؛ پس اول از مادرتان منکر شوید و بگویید که از وجود او بدنیا نیامدید! بعدا خانم‌تان را از زندگی‌تان حذف کنید و همچنان ارتباط خود را با خواهران‌تان قطع کنید! آیا امکان دارد بدون همسرتان خانه را مدیریت کنید؟ بدون مادر فرزندان‌تان پرورش دهید؟
نخیر بلکه با حذف زنان تمام بافت‌های اجتماعی از هم گسیخته شده و جامعه رو به تباهی میرود شما به دستور حامیان‌تان در حال نابود کردن تمام دستاورد‌ها و ارزش های جامعه اسلامی هستید زنان افغان را به گروگان گرفته اید تا شاید حکومت نامشروع‌تان را جهان شناسائی کند اما یادتان رفت که شما با این کارتان مشروعیت الهی را از دست خواهید داد!
زنان با دیانت ولایت نیمروز در هر عصر نشان داده‌اند که بانی صلح، امنیت، آرامی، دانش و فرهنگ بوده‌اند و در مقابل ظلم، بی‌عدالتی، استبداد و حق تلفی قامت‌شان را خم نکرده اند، ما استوارتر از گذشته برای مطالبه‌ی حقوق اسلامی، انسانی و قانونی خویش مبارزه می‌کنیم.
ملت مسلمان ما در حال حاضر با کتله‌ی عظیمی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند اما شما بجای انجام وظایف خود طبق فرمان اربابان‌تان اصل مسئولیت خویش را رها کرده اید و تمام توجه‌تان را بر بی ارزش جلوه دادن زنان افغان قرار دادید.
ملت در آتش فقر، گرسنگی، بیکاری، آوارگی، مهاجرت و بی سرنوشتی عملا می‌سوزند و شما که با زورِ تفنگ و انفجار حکومت و قدرت سیاسی را بدست آورده‌اید، حالا نمی‌دانید چه کنید؟
حالا وقت آن رسیده که با علم و درایت مدیریت کنید مملکت با تفنگ اداره نمیشود، منحیث مسئولین نظام اگر نمی‌توانید این بحران را مدیریت کنید حداقل بر زخم‌های مردم نمک نپاشید هر روز قوانین سختگیرانه در خصوص زنان وضع نکنید گویا شما تافته ءجدا بافته این سرزمین هستید و نمی‌دانید دست‌آورد چهل سال جنگ و صد سال مداخلات بیگانگان در کشور فقر است، مردم افغانستان فقیرند و مجبورند برای رفع احتیاجات زندگی خود همه اعضای خانواده اعم از طفل، زن و مرد کار کنند!
از دیدگاه بدعت‌گرایانه اسلامی شما تمام مشکلات افغانستان زنان هستند در حالیکه زنان و دختران خودتان در بیرون از کشور با پوشش اروپائی از تمام امکانات وتکنالوژی دنیای مدرن برخوردار اند. اما دختر افغان حق تعلیم را ندارد،.
نمیدانم مشکل شما عالمان خودگفته با زنان افغان چیست چرا حل نمیشود؟؟
اما بدانید با حذف زنان، حاضری گرفتن در مساجد، ممنوعیت پخش موسیقی، ممانعت رانندگان از حمل و نقل زنان، ممنوعیت حضور زنان بدون محرم در جامعه، تعیین نوع پوشش و بوت زنان، ممنوعیت تراشیدن ریش، ممانعت دختران از تعلیم و تحصیل، ایجاد پرده شرعی در پوهنتون ها ، سرکوب زنان مبارز مسلمان، کُشتن نظامیان میهن دوست و از این قبیل سیاست‌ها نمیتوانید افغانستان را بسازید افغانستان با تغییر بینش و نگرش شما ساخته میشود! افغانستان با تکیه بر اسلام حقیقی، علم و اقرا ساخته میشود!
صبر مردم خصوصا زنان را لبریز نسازید.
بیدار شوید! قبل از این‌که مردم افغانستان را مجبور به بیدار ساختن‌تان بسازید!
شما کشور را به انزوا کشانیده‌اید ۲۰ سال بنام جهاد کُشتید، منفجر ساختید، انتحاری کردید! نتیجه‌اش چه شد؟ چه کسانی بیشتر از همه متضرر شدند؟ آری، هیچ کس به اندازه افغان‌ها آسیب ندیدند اینجا ملت دربدر و فقیر ماست که در آتش افروخته شده‌ی شما، حکومت فاسد قبلی و سیاست کشورهای منطقه میسوزد بخاطر تامین منافع کشورهای منطقه وطن رابیشتر ازین تباه نکنید ،مردم زخمی هستند نیاز به مرهم‌گذاری دارند مردم را وادار به قیام نکنید!
یکبار وجدان‌تان را قاضی بسازید و ازخود بپرسید مردم چرا فرار می‌کنند؟ چرا در مقابل گلوله سربازان ایرانی، پاکستانی، تُرک و اروپایی سینه را سپر کرده و باز هم میگریزند!؟
شما با برداشت افراط گرایانه از دین اسلام، زنان مسلمان افغان را از حقوقی که خداوند ج برایشان داده منع کردید و اخیرا با وضع محدودیت‌های گشت‌و گذار ، آزادی‌های فردی و اجتماعی مان را سلب میکنید. باز هم میگویم به اسلام مراجعه کنید و از بدعت بپرهیزید!
یادتان باشد زنان مسلمان افغانستان زنان سلحشوری و آگاهی هستند که در مقابل اشتباهات شما خاموشی اختیار نمی‌کنند ما برای کسب حقوق انسانی‌مان تا آخرین قطره خون ایستادگی می‌کنیم.

زنی که شوهرش را در حمله‌ی انتحاری تو از دست داد، پسرش بر اثر ماینی که تو جاسازی کردی کشته شد، پدرش را به جرم اینکه از خاک خود حراست می‌کرد ترور و شهید کردی حالا از کجا محرم بیاورد؟!
او نفقه آور خانواده بود اگر کار نکند شکم اطفال یتیم را از چه راهی سیر کند؟! حکومت تک جنسیتی که نان، کار و استقلالیت را از مردم سلب کند مشروعیت ملی کسب کرده نمیتواند.
جناب رییس صاحب معارف نیمروز !
دروازهء ریاست معارف را به روی زنان و دختران بسته‌اید. برایم بگویید، منتظرم تا بدانم برای این کارتان چی توجیه دینی و منطقی دارید؟ آیا مشکلات اداری شان‌را در خانه حل کنند و یا محرم کرایه بگیرند تا اسناد شان را داخل ریاست طی مراحل کنند؟! مدت ۵ ماه است که دروازه‌های مکاتب دخترانه بنابر دلایل غیر معقول بسته است این ضربه بزرگ بر پیکر نظام آموزشی کشور است تاوان این اشتباه‌تان را چطور میتوانید پرداخت کنید؟ اگر هدف شما نابودی تمدن افغانستان هست واضح بگویید؟ یاد آور میشوم اگر تمام دروازه‌ها را به روی زنان با دیانت نیمروز ببندید بازهم دروازهء خداوند بزرگ باز است.
دنیا شاهد است که زنان محروم افغانستان با اندک‌ترین امکانات و فرصت ها، افتخارات بی‌مثال آفریده‌اند، دوسال متواتر اول نمره کانکور افغانستان که یک رقابت آزاد است از جنسیتی است که تو آن را ناتوان می‌پنداری! پس به این معناست که دختران افغان توانائی‌ها و استعدادهای نابی دارند که تصور رقابت با آنان تن شما را از ترس به لرزه در می‌آورد!
آیا دختران افغان گناه کرده‌اند که در افغانستانی متولد شده‌اند که زمام‌دارنش نمی‌دانند؟
یکبار دیگر تاکید می‌کنم باورهای نادرست و افراطی‌تان را به دین مقدس اسلام نسبت ندهید دین اسلام را به جهان ، افراطی و خشن جلوه ندهید ، اسلام نمی‌تواند در سیمای شما تجلی کند، اسلام دین برابری، آزادی، اخوت، صلح، آشتی و دانش است.
بخوانید تا بدانید اسلام همان دینی است که زن را کرامت انسانی بخشید چطور از آدرس دین کرامت انسانی ما را زیر پا میکنید؟ با گرفتن سلاح و کشتن برادران‌تان هویداست که شما تا حال با خدای‌تان هم آشتی نکرده‌اید.
خوب است بدانید با ممانعت زنان از تعلیم آیات قرآن و حدیث را نقض کرده اید.
اگر مفکوره زن ستیز شما اجازه داد بخوانید و کمی تعمق کنید!
قرآن در مورد حق تعلیم برای زنان چنین صراحت دارد، شاید شما بگویید:
زن سیاسر است!
زن ضعیف است!
زن عاجزه است !
پس چرا از زن می‌ترسید؟
ترس شما از قدرت زن آنقدر زیاد است که نمی توانید به نشانه هائی که برای هدایت شما فرستاده شده بیندیشد!
نمیتوانید آیه:« اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ﴿۳﴾ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾ عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿۵﴾سوره مبارکه علق(۹۶) آیات ۳-۵
بخوان كه پروردگارت از همه بزرگوارتر است. (۳) همان كسي كه به وسيله قلم انسان را آموزش داد.(۴)به انسان چیزی را که نمی‏دانست، آموخت.(۵)» بخوانید!

نمیتوانید حدیث «طلب العلم فریضة علی کل مسلم و مسلمه فراگیری علم بر هر مرد و زن مسلمان فرض است» را بفهمید!

نمی توانید آیه: «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿۹﴾ سوره مبارکه زمر(۳۹) آیه ۹
بگو آيا كسانى كه مى‏ دانند و كسانى كه نمى‏ دانند يكسانند؟ تنها خردمندانند كه پند پذيرند.» را درک کنید!

نمی توانید آیه: «روَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ كَذَلِكَ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ ﴿۲۸﴾ سوره مبارکه فاطر(۳۵) آیه ۲۸
و از مردمان و جانوران و دام‌ها كه رنگ‌هايشان همان گونه مختلف است، از بندگان خدا تنها دانايانند كه از او مى‏ ترسند.» را بپذیرید!

حالا شما آمده اید به ما از اسلام می‌گویید؟شما قسم خورده اید که نیندیشید!
و این بار آیه : «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَکُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْکِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ؛البقرة۲ آیه۴۴
آیا مردم را به نیکى فرمان مى‏دهید و خود را فراموش مى‏کنید با اینکه شما کتاب را میخوانید آیا نمى‏اندیشید؟» را نقض می‌کنید!
زنان و دختران علم پرور و متدین نیمروز یکبار دیگر از شما میخواهند که دروزاه های مکاتب را باز کنید از حقوقی که خداوند دانا برای ما داده محروم مان نسازید!

فرحت صدیقی