86DAA2B9-0027-4AB9-AD70-0CFADC2511BE

سفیر افغانستان در ایتالیا مورد حمله قرار گرفت

به گزارش آژانس خبری فرحت،مسولان در نماینده گی سیاسی افغانستان در ایتالیا از حمله سفیر تازه معرفی شده ی طالبان بالای سفیر پیشین این کشور در مقر این نماینده گی خبر داده است.

سفارت افغانستان در ایتالیا می‌گوید:که یکی از کارمندان پیشین این سفارت که خود را سفیر حکومت طالبان برای ایتالیا معرفی کرده بود، روز گذشته «سه‌شنبه۱۴ جدی»به گونه‌ی غیرقانونی وارد سفارت شده و به سفیر کنونی افغانستان در ایتالیا حمله کرده است.

سفارت افغانستان در روم پایتخت ایتالیا با نشر اعلامیه ی از این شخص محمد فهیم کشاف یاد کرده،و تاکید میکند،که او قبلا به دلیل «تمرد به نظام و ارزش‌های جمهوری اسلامی افغانستان» از وظیفه سبکدوش شده بود.
این اعلامیه می افزاید،که محمد فهیم کشاف، خود را سفیر جدید طالبان معرفی کرده و پیش از این نیز طالبان، مکتوب‌هایی را در پیوند به ادامه کار این شخص به سفارت افغانستان در روم فرستاده بود.

سفارت افغانستان که این حمله را یک «اقدام غیرقانونی» می‌خواند و می‌‌افزاید که به شخص سفیر هیچ آسیبی نرسیده،و فرد مهاجم با کمک پولیس ایتالیا از محوطه سفارت بیرون کشیده شده‌است.

سفارت افغانستان در ایتالیا تاکید می‌کند که این این نماینده گی سیاسی به‌شکل نورمال به امور کاری خویش و عرضه‌ی خدمات برای افغان‌های مقیم روم ادامه می‌دهد.

با تماس های مکرر خواستیم واکنش وزارت خارجه ی افغانستان را داشته باشیم ،اما متاسفانه قهار بلخی سخنگوی این وزارت حاضر نشد تا در این مورد با ما صحبت کنند.

این در حالیست ،که در حدود چهار ماه از اقتدار طالبان در افغانستان میگذرد ،اما ازینکه تاکنون دولت تازه این کشور از سوی کشور های جهان به رسمیت شناخته نشده،حق معرفی و یا تبدیلی سفیران را ندارند.

احسان الله صدیقی